Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دلار حتی اگر با نرخ نیمایی در نظر گرفته شود طبیعتا برای خودروسازان افزایش بهای تمام شده را در بر دارد. از طرفی آزاد شدن نهاده‌های تولید نیز برای خودروسازان بهای تمام شده را افزایش داده است.

دفاع یک خودروساز از افزایش نرخ احتمالی/ قیمت تمام نهاده‌های تولید بالا رفته، ما هم باید افزایش نرخ بدهیم

بورس24 : سهام شرکت های خودرویی در هفته گذشته مانند سایر سهم ها در اثر هیجانات بازار با نوسان منفی روبرو بود. خودرویی ها امروز هم اکثرا منفی هستند. سهامداران این شرکت ها در انتظار مشخص شدن نرخ جدید خودرو هستند تا بر اساس نرخ های جدید، محاسبات خود را انجام دهند.

سعید جمالی مدیر سرمایه‌گذاری ها و سهام شرکت گروه خودرو سازی سایپا در خصوص نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر افزایش نرخ خودروسازان به خبرنگار بورس24 گفت: در خصوص موضوع اینکه دلار ممکن است در آینده افزایش یا کاهش داشته باشد نمی توانم اظهار نظر داشته باشم و اطلاع از نرخ دلار ندارم.

وی گفت: اما اینکه تغییرات نرخ دلار چه تاثیری بر گروه خودروسازی دارد، باید بگوییم دلار حتی اگر با نرخ نیمایی در نظر گرفته شود طبیعتا برای خودروسازان افزایش بهای تمام شده را در بر دارد. از طرفی آزاد شدن نهاده‌های تولید نیز برای خودروسازان بهای تمام شده را افزایش داده است.

جمالی گفت: این موارد به صورت مستقیم بر روی بهای تمام شده خودروسازان اثرگذار بوده و ما نیز به همین دلیل از دولت تقاضای افزایش نرخ کرده ایم.

وی در خصوص اینکه آیا میزان افزایش نرخ درخواستی از دولت منطقی به نظر می‌رسد؟ گفت: این سوال را باید از خود مقامات پرسید که آیا نهاده‌های تولید افزایش نرخی کمتر داشتند یا خیر؟ تا بتوان در مورد خودروسازان نیز اظهار نظر کرد .

وی گفت: به طور کلی فولاد، پلیمر و سایر مواد اولیه خودروسازی ها افزایش نرخ داشتند. موادی که از خارج وارد می شود بر اساس ارز نیمایی با افزایش نرخ همراه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه چه نرخی به خودروسازان تخصیص داده می‌شود؟ گفت: خودروسازان طبق مصوبه دولت ارز نیمایی دریافت می‌کنند که همچنان این تخصیص ارز ادامه دارد.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا گفت: کاهش قیمت سهام خودروسازان تابع کل بازار است. البته گروه خودروساز به دلایل وابستگی به نرخ ارز حساسیت بیشتری دارد اما کلیت بازار منفی بوده و حتی سایر صنایع پیش رو نیز با افت قیمت سهام مواجه شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ خودرو قطعی است؟ گفت:بله افزایش نرخ اتفاق خواهد افتاد و در هفته جاری میزان آن اعلام می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24