Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هند علی رغم آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر ، همچنان به خرید نفت خام ایران ادامه می‌دهد و در این ماه ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می کند.

هند در ماه آغاز تحریم‌‌ها ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می‌کند

بورس24 : به نقل از رویترز ، هند در ماه نوامبر 9 میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد. هند سومین وارد کننده بزرگ نفت از ایران است و علی رغم آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در 4 نوامبر ، همچنان به خرید نفت خام ایران ادامه می‌دهد.

یک منبع صنعت نفت هند گفت:« پالایشگاه ها برای 1.25 میلیون تن (حدود 9 میلیون بشکه) نفت ایران برنامه‌ریزی کرده اند. شرکت ایندین اویل شش میلیون بشکه نفت و پالایشگاه مانگالور و شرکت پترو کمیکال سه میلیون بشکه سفارش داده اند.

آمریکا قصد دارد با اعمال تحریمهای جدید نفتی علیه ایران در 4 نوامبر، دخالت ایران در درگیری های سوریه و عراق را متوقف کند و ایران را بر سر میز مذاکره درباره برنامه موشکی بالستیک آن بنشاند.

یک منبع دیگر در صنعت نفت هند گفت:« هند به رابطه با دو شریک بزرگ انرژی خود، ایران و آمریکا ادامه خواهد داد».

یک مقام دولتی آمریکا گفت که دولت ترامپ در بحبوحه یک روند داخلی است برای معاف کردن کشورهایی که واردات نفت از ایران را کاهش می دهند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در هند گفت که دولت ترامپ معافیت‌هایی برای خریداران نفت ایران مثل هند در نظر می‌گیرد. ولی باید بالاخره واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

در دور قبلی تحریم‌ها از 2012 تا 2016 ، هند به خرید نفت خام ایران ادامه داد. هر چند مجبور بود این واردات را کاهش دهد تا بتواند همچنان از سیستم مالی آمریکا استفاده کند.

وزیر امور خارجه هند در ماه مه گفت که تنها از تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا اطاعت می کند نه هر کشور دیگری.

با ساخت یک مکانیزم جدید پرداخت توسط اتحادیه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران ، هند امیدوار است راهی برای داد و ستد با تهران پیدا کند.

هند دومین مشتری بزرگ ایران بعد از چین است و روابط دیپلماتیک نزدیکی با تهران دارد. تا حدی که در حال ساخت یک بندر استراتژیک با نام چابهار است که تا 2019 عملیاتی می‌شود. در همین حین از نزدیک با آمریکا هم کار می کند تا منافع استراتژیک خود را نیز حفظ کرده باشد.

هنوز زود است که بگوییم هند چگونه تجارت خود با ایران را حفظ می کند . این کشور به تجارت با واحد پول خودش، روپیه فکر می کنند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24