Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پول ملی حکم ناموس کشور را دارد التهابات روانی و افزایش نرخ ارز علت داشت بانک مرکزی در ٣ ماه گذشته خود را از این بازار کنار کشید! محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه پول ملی ناموس کشور است و باید برای حفظ ارزش آن از ابزار‌های بانک مرکزی استفاده کنیم، گفت: دخالت نکردن بانک مرکزی در ۳ ماه اخیر در بازار ارز از دیگر علل افزایش نرخ ارز بود...

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: امیدواریم با رویکرد جدید نرخ ارز متعادل شود

بورس24 : رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه پول ملی ناموس کشور است و باید برای حفظ ارزش آن از ابزار‌های بانک مرکزی استفاده کنیم، گفت: دخالت نکردن بانک مرکزی در ۳ ماه اخیر در بازار ارز از دیگر علل افزایش نرخ ارز بود.  

محمدرضا پور ابراهیمی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما افزود: متاسفانه در 2 ماه اخیر، خلاف ماه‌ های اول سال، شاهد مداخله نکردن بانک مرکزی در بازار ارز بودیم واین موضوع یکی از علل ایجاد التهابات روانی و افزایش نرخ ارز بود. 

وی ادامه داد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور سران قوا اختیارات بانک مرکزی را افزایش دادیم تا اقدامات لازم را انجام دهد.

پورابراهیمی افزود: یکی از اقدامات مثبت انجام شده این بود که بانک مرکزی بتواند از منابع مربوط به صادرات غیرنفتی، تعادل را ایجاد کند و همچنین بتواند از انتشار ابزارهای مرتبط با حوزه ارز هم استفاده کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ورود بانک مرکزی به مدیریت نقدینگی به کشور را یکی دیگر از علل کاهش نرخ ارز دانست و اضافه کرد: صرافی‌ها را هم کنار گذاشته بودند، اما با مدیریت جدید بانک مرکزی، اختیارات بیشتر به صرافی ها داده شد و محدودیت های انتقال ارز به کشور نیز برداشته و حجم زیادی ارز وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه مجموعه این تصمیمات و اقدامات در کاهش نرخ ارز، اثر گذاشت، گفت: امیدواریم با این رویکرد جدید و افزایش اختیارات بانک مرکزی، نرخ ارز متعادل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24