Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

همواره توصیه ما به سرمایه گذارانی که به بازار سرمایه ورود می کنند این است که با دانش و آگاهی کافی اقدام به معامله کنند و سهم بخرند و اگر تخصصی ندارند از طریق افراد حرفه ای و دارای مجوز مانند شرکت های سبد گردان، تامین سرمایه و ... در قالب صندوق سرمایه گذاری یا سبدهای اختصاصی اقدام به سرمایه گذاری کنند تا ریسک کمتری را متحمل شوند.

توصیه های یک مقام نظارتی به افرادی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند

بورس24 : در دو هفته اخیر هر روز شاهد خبرهای متعدد رسانه ها درباره شاخص بورس بوده ایم؛ موضوعی که منجر به راهی شدن سرمایه های جدید به بورس شده است. در این بین با رونق بازار بسیاری این سوال را مطرح می کنند که چطور می توانیم بورس بخریم!!!

طبیعتا این سوال نشان می دهد که این افراد اطلاع زیادی از این بازار مالی ندارد و باید به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام کنند.

محمد رضا معتمد مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین وضعیت صندوق های سرمایه گذاری در شرایط حال حاضر بازار به بورس24 گفت: همواره توصیه ما به سرمایه گذارانی که به بازار سرمایه ورود می کنند این است که با دانش و آگاهی کافی اقدام به معامله کنند و سهم بخرند و اگر تخصصی ندارند از طریق افراد حرفه ای و دارای مجوز مانند شرکت های سبد گردان، تامین سرمایه و ... در قالب صندوق سرمایه گذاری یا سبدهای اختصاصی اقدام به سرمایه گذاری کنند تا ریسک کمتری را متحمل شوند.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر افراد تازه وارد از مکانیسم صندوق های سرمایه گذاری حتی المقدور به صورت غیر مستقیم اقدام به سرمایه گذاری کنند بهتر است، تا بتوانند سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند.

معتمد در خصوص صندوق ها و ورود نقدینگی هم گفت: در شرایط حال حاضر تغییرات خاصی در صندوق ها ایجاد نشده است و صندوقی که با محدودیت برای افزایش سقف روبرو باشد نداریم. هر صندوقی که به سقف خود نزدیک شده باشد مدیر صندوق درخواست های لازم را برای افزایش سقف صندوق می کند و ظرف مدت کمتر از یک هفته این اقدام عملیاتی می شود.

وی در باره شرایط بازار گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در بازار وضعیت سود آوری و عملکرد مثبت شرکت ها شرایط منفی ای را برای بازار متصور نیستیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر صندوق ها در حدود 145 هزار میلیارد تومان دارایی دارند که در زمینه های مختلف از جمله سپرده بانکی، پول نقد، اوراق بدهی و سهام سرمایه گذاری شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24