Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : سکه ی شانس ، این روزها به نفع گروه بانکی است و شاهد صف های خرید پرقدرت در نماد های این گروه هستیم. یکی از شگفتی سازان این گروه در بین سایر بانک ها، بانک تجارت است که در روزهای اخیر صف های تقاضای میلیاردی به خود می‌بیند و حجم عرضه های حقوقی هم اشتهای خرید را کم نمی کند و جوابگوی این حجم از تقاضا نیست. ارزش سهام بانک تجارت از نیمه شهریور ماه تاکنون بیش از ٨٠ درصد رشد داشته است. امیر مسعود رزازان معاون مالی بانک تجارت در مصاحبه ای به بررسی علل این رشد ارزش سهام این بانک پرداخته است.

اعلام چند دلیل بنیادی برای صف خرید سلبریتی بانک ها در روزهای کنونی بازار سهام

بورس24 : سکه ی شانس ، این روزها به نفع گروه بانکی است و شاهد صف های خرید پرقدرت در نماد های این گروه هستیم.

یکی از شگفتی سازان این گروه در بین سایر بانک ها، بانک تجارت است که در روزهای اخیر صف های تقاضای میلیاردی به خود می‌بیند و حجم عرضه های حقوقی هم اشتهای خرید را کم نمی کند و جوابگوی این حجم از تقاضا نیست. ارزش سهام بانک تجارت از نیمه شهریور ماه تاکنون بیش از 80 درصد رشد داشته است.

امیر مسعود رزازان معاون مالی بانک تجارت در مصاحبه ای به بررسی علل این رشد ارزش سهام این بانک پرداخته است.

جریان نقدینگی ...

امیر مسعود رزازان معاون مالی بانک تجارت درباره علل این اشتیاق زائد الوصف برای خرید سهام بانک تجارت به بورس24 گفت: در شرایط فعلی شاهد ورود نقدینگی به بازار سرمایه هستیم. با انتقال نقدینگی از بخش شبه پول به پول و افزایش سرعت گردش پول، نقدینگی که وارد بازارهای ارز و سکه، طلا و مسکن شده بود اکنون به بازار سرمایه گسیل شده است. از آنجایی که قیمت ها در بازارهای مختلف مستقل از هم نیستند زمانی که در اقتصاد یکسری از بازار ها گران می‌شود بازار سرمایه هم باید با افزایش ارزش و معاملات روبرو شود. بنابراین یک بخش از این افزایش تقاضا در نماد بانک تجارت ناشی از جریان نقدینگی است که در راستای برقراری تعادل نسبی بین قیمت بازار ها ایجاد شده است.

تورم...

وی افزود : مورد بعدی که می‌تواند علت این افزایش باشد تورم است. قاعدتا بانک دارایی هایی دارد که مدت ها به دلیل رکود حاکم در بازار با سرکوب ارزش روبرو بود و در شرایط فعلی با افزایش قیمت روبرو شده است. از طرفی بانک برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارد. در بازار اخبار و شایعاتی مبنی بر این که ما برنامه افزایش سرمایه 500 درصد یا 300 درصدی داریم منتشر شده است، در صورتی که در حال حاضر هنوز کارشناسی ارزش دارایی ها صورت نگرفته است و میزان افزایش سرمایه اصلا مشخص نیست. بانک حدود 1500 دارایی غیر منقول در سراسر کشور دارد؛ از طرفی دارایی های تملیکی داریم که ارزش گذاری این دارایی ها در دستور کار است. مکاتبات اولیه برای انجام اقدامات بعدی را در دستور کار داریم تا بتوانیم افزایش سرمایه را عملیاتی کنیم که در بهترین حالت نامه نگاری ها و اخذ مجوزها تا نیمه اسفند زمان می برد.

پوزیشن ارزی مثبت...

رزازان با اشاره به افزایش تقاضای ثبت شده برای سهام در روزهای فعلی گفت:مورد دیگر که منجر به این افزایش تقاضا شده این است که سهامداران حدس می زنند بانک پوزیشن ارزی مثبت دارد. این موضوع در صورت های مالی افشا شده است و طبیعتا با تورم، دارایی‌های غیرپولی ریالی نیز با افزایش روبرو می شود که ارز نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما شناسایی سود ناشی از تسعیر ارز در حساب ها به سادگی قابل انجام نیست و باید تمام جوانب در نظر گرفته شده و ذخایر لازم را پیش بینی کنیم که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

معاون مالی «وتجارت» اظهار داشت: در مجموع ارزش دارایی های غیر منقول، تملیکی، ارزی و سرمایه‌گذاری‌ها و ... با افزایش تورم رشد کرده اما تاثیر آن بر روی سود خالص پس از بررسی های کارشناسی مشخص خواهد شد.بانک در تلاش است تا روند زیان دهی را بیش از پیش کاهش دهد که البته این امر علاوه بر اقدامات داخلی ، متاثر از متغیرهای بیرونی هم است. در همین راستا اقداماتی انجام شده است و در گزارش سه ماهه ای که منتشر شد روند زیاندهی کاهش داشت و امیدواریم در شش ماهه بعدی روند کاهش زیان تشدید شود. در تلاشیم تا پایان سال بتوانیم زیان دهی را به نسبت سال قبل کاهش قابل ملاحظه ای دهیم و در جهت بهبود شرایط گام برداریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24