Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شاید نهم و دهم مهر ماه سال ١٣٩٧ یکی از ماندگارترین روزها برای همه فعالان بازار سرمایه و همچنین حوزه ارز و سکه باشد و همیشه در یاد و خاطره آن ها باقی بماند. درست زمانی که بسیاری از اهالی بازار سرمایه سرگرم محاسبه سودهای پرتفولیوهای خود بودند و از گوشه و کنار بازار هم خبر هجوم مردم برای دریافت کدهای بورسی شنیده می شد و پیش بینی ورود نقدینگی جدید و تداوم روند افزایشی بازار سرمایه همه را هیجانی کرده بود ، خبر آمد که بازار ارز صف فروش شده است. دلاری که تا چند روز قبل همه برای خرید آن با قیمت های ١۵ و ١۶ هزار تومان و حتی بیشتر از آن سر و دست می شکاندند حالا با فشار فروش زیادی همراه شده است. دیری نپایید که این فشار فروش در بازار ارز دامن بازار سرمایه را نیز گرفت. در بازار سرمایه نیز کوچک و بزرگ، ارزنده و غیر ارزنده همگی منفی شدند و بسیاری نیز صف فروش را به یدک می کشیدند. در این میان سهم های ارزنده ای همچون ومعادن، گل گهر و چادرملو نیز متحمل فشار عرضه بودند. به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه چه در روند صعودی و چه در روند نزولی هیجانی تر از آنچه که تصور می شود، عمل می کنند.

پیش بینی یک بازیگر عمده بازار : سهم های ریشه دار و با بنیاد ریزش سنگینی نخواهند داشت

بورس24 : شاید نهم و دهم مهر ماه سال 1397 یکی از ماندگارترین روزها برای همه فعالان بازار سرمایه و همچنین حوزه ارز و سکه باشد و همیشه در یاد و خاطره آن ها باقی بماند. درست زمانی که بسیاری از اهالی بازار سرمایه سرگرم محاسبه سودهای پرتفولیوهای خود بودند و از گوشه و کنار بازار هم خبر هجوم مردم برای دریافت کدهای بورسی شنیده می شد و پیش بینی ورود نقدینگی جدید و تداوم روند افزایشی بازار سرمایه همه را هیجانی کرده بود ، خبر آمد که بازار ارز صف فروش شده است.

دلاری که تا چند روز قبل همه برای خرید آن با قیمت های 15 و 16 هزار تومان و حتی بیشتر از آن سر و دست می شکاندند حالا با فشار فروش زیادی همراه شده است. دیری نپایید که این فشار فروش در بازار ارز دامن بازار سرمایه را نیز گرفت. در بازار سرمایه نیز کوچک و بزرگ، ارزنده و غیر ارزنده همگی منفی شدند و بسیاری نیز صف فروش را به یدک می کشیدند.

در این میان سهم های ارزنده ای همچون ومعادن، گل گهر و چادرملو نیز متحمل فشار عرضه بودند. به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه چه در روند صعودی و چه در روند نزولی هیجانی تر از آنچه که تصور می شود، عمل می کنند.

از این به بعد سهم های بنیادی و ریشه دار را انتخاب کنید

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص منفی های اخیر بازار سرمایه ابراز داشت: به طور کلی زمانی که بازار ریزش می کند ، سهم های ارزنده نیز به تبعیت از جو عمومی بازار با ریزش مواجه می شوند.

او افزود: در واقع در زمان ریزش های هیجانی سهم های ارزنده نیز از این وضعیت بی نصیب نمی مانند و تحت تاثیر کلیت بازار دچار ریزش قیمتی خواهند شد. این یک روال کلی است و در شرایط هیجانی بارها و بارها تجربه شده است.

وی تاکید کرد: باید این نکته را در نظر داشت که کلا خریداران سهم های بنیادی و ریشه دار معمولا در میان مدت و بلند مدت دچار ضرر نخواهند شد. بنابراین بهتر است که سهامداران بالفعل و بالقوه بیشترین تمرکز خود را بر روی خریدهای کارشناسی شده قرار دهند.

علی اکبری در ادامه به افزایش قیمت بی دلیل و پایه برخی از سهم ها اشاره ای کرد و تاکید داشت: این موضوع که در ماه های اخیر بسیاری از سهم هایی که هیچگونه پایه بنیادی و فاندامنتالی نداشتند اما پا به پای جو عمومی بازار و همپای سهم های بنیادی رشد کردند نشان دهنده این موضوع است که در سطح عمومی بازار تحلیل وجود نداشت و این خریدها بر اساس تجزیه و تحلیل فاندامنتال شرکت ها انجام نشده بود.

معاون اقتصادی و مالی «ومعادن» تصریح کرد: ریزش کنونی بازار می تواند تلنگری برای فعالانی به شمار برود که تاکنون به بنیاد سهم ها توجهی نداشتند و از این پس به سهام شرکت های بنیادی و ریشه دار توجه بیشتری داشته باشند. زیرا تحلیل همیشه در معاملات حرف اول را می زند و سهمی که بر مبنای تحلیل خریداری شود در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت ضرری را در پی نخواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24