Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بازار سهام در کمتر از ٢۴ ساعت رنگ عوض کرد.تا همین یکشنبه همه در صف های خرید انتظار عرضه هایی را از سهامداران عمده می کشیدند و از یکدیگر می پرسیدند چه بخریم؟ اما دیروز همه فروشنده شدند ، آن هم با شیوه رگباری. حالا چه شده؟از خیل عظیم فروشندگان سهام که می پرسی مگر چه شده که در صف فروش فلان سهم سلبریتی نشسته ای؟ او تنها یک پاسخ دارد و آن این که مگر نمی دانی دلار ریخته؟اما پرسش اساسی اینجاست مگر چقدر از شرکت های بورسی بر مبنای دلار بازار سوم که اکنون با سقوط آزاد مواجه شده ، کسب و کار می کنند؟؟ دلار ١٧ هزار تومانی و ١٨ هزار تومانی که حالا به گفته خبرگزاری ها حول و حوش ١٢ هزار تومان به پائین است ، چقدر مبنای حرکت بورس بوده و اساسا مگر مبنای تسعیر ارز حاصل از صادرات شرکت ها و فروش داخلی بنگاه های پذیرفته شده در بورس دلار نیمایی زیر ١٠ هزار تومان نیست؟پس بورس را چه باک از سقوط نرخ دلار در بازار سوم؟ باری ؛ بورس دیروز ریخت و بازدهی بازار سهام از ابتدای سال جاری در پی سقوط ٧٢٢٠ واحدی شاخص کل در روز گذشته به ٩۵ درصد رسید. ولی سرنوشت بازار چه می شود؟آیا ریزش دیروز نشانه آغاز دوران رکود بورس است و این ریزش ها ادامه دارد؟؟بورس ٢۴ در گفت و گو با چند بازیگر عمده بورس آخرین وضعیت بازار را نظرخواهی کرده و با توجه به این که در مواقع منفی بازار ، سهامداران از بزرگان بازار انتظار حمایت دارند از آن ها پرسیده آیا امروز و روزهای بعد ، از دارایی های خود در بورس حمایت می کنید؟آیا ۵٠٠ میلیارد تومان سهمی که در پایان معاملات روز سه شنبه در صف های فروش باقی ماند ، امروز جمع می شود؟

تحلیل شش حقوقی بزرگ بازار از منفی سنگین روز سه شنبه بورس : نگران نیستیم ، همین روزها جو بازار می گردد

بورس24 : بازار سهام در کمتر از 24 ساعت رنگ عوض کرد.تا همین یکشنبه همه در صف های خرید انتظار عرضه هایی را از سهامداران عمده می کشیدند و از یکدیگر می پرسیدند چه بخریم؟ اما دیروز همه فروشنده شدند ، آن هم با شیوه رگباری.

حالا چه شده؟از خیل عظیم فروشندگان سهام که می پرسی مگر چه شده که در صف فروش فلان سهم سلبریتی نشسته ای؟ او تنها یک پاسخ دارد و آن این که مگر نمی دانی دلار ریخته؟اما پرسش اساسی اینجاست مگر چقدر از شرکت های بورسی بر مبنای دلار بازار سوم که اکنون با سقوط آزاد مواجه شده ، کسب و کار می کنند؟؟

دلار 17 هزار تومانی و 18 هزار تومانی که حالا به گفته خبرگزاری ها حول و حوش 12 هزار تومان به پائین است ، چقدر مبنای حرکت بورس بوده و اساسا مگر مبنای تسعیر ارز حاصل از صادرات شرکت ها و فروش داخلی بنگاه های پذیرفته شده در بورس دلار نیمایی زیر 10 هزار تومان نیست؟پس بورس را چه باک از سقوط نرخ دلار در بازار سوم؟

باری ؛ بورس دیروز ریخت و بازدهی بازار سهام از ابتدای سال جاری در پی سقوط 7220 واحدی شاخص کل در روز گذشته به 95 درصد رسید.

ولی سرنوشت بازار چه می شود؟آیا ریزش دیروز نشانه آغاز دوران رکود بورس است و این ریزش ها ادامه دارد؟؟ بورس24 در گفت و گو با چند بازیگر عمده بورس آخرین وضعیت بازار را نظرخواهی کرده و با توجه به این که در مواقع منفی بازار ، سهامداران از بزرگان بازار انتظار حمایت دارند از آن ها پرسیده آیا امروز و روزهای بعد ، از دارایی های خود در بورس حمایت می کنید؟آیا 500 میلیارد تومان سهمی که در پایان معاملات روز سه شنبه در صف های فروش باقی ماند ، امروز جمع می شود؟

معدنی ها مورد حمایت هستند

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سهامدار عمده شرکت های گل گهر و چادر ملو در خصوص وضعیت بازار در روز سه شنبه به بورس24 گفت: صف فروش سهام معدنی ناشی از جو روانی بازار بوده و این موضوع اصلا ربطی به ارزش بنیادین سهم ها و اوضاع عمومی بازار سهام ندارد، ما به عنوان سهامدار عمده دو سهم «کچاد» و «کگل» فروشنده سهم نبوده و نخواهیم بود، این سهام کاملا ارزنده بوده و اطمینان داریم که بازار برمی گردد.

وی ادامه داد: این صف های فروش به نظر طبیعی بوده و ربطی به پتانسیل سهم ها ندارد، سهام سنگ آهنی ها کاملا پرپتانسیل بوده و درون این سهام پتانسیلی نهفته است که تمایلی به فروش آن ها نداریم.

این مقام مسئول در بزرگترین هلدینگ معدنی بورس در مورد استراتژی حمایتی این حقوقی از سهم های معدنی در بازار منفی گفت: به نظر نمی رسد این صف های فروش نیازی به حمایت سهامدار عمده داشته باشد و بدون تردید هفته آینده شاهد بازاری مثبت خواهیم بود.

به گفته وی ،اگر این صف فروش ها ادامه داشته باشد ، حتما از دارایی های خود در بازار سهام حمایت و صیانت می کنیم.

حمایت می کنیم

خداداد غریب پور مدیر عامل گروه توسعه ملی نیز در خصوص برنامه این حقوقی در شرایط فعلی بازار به بورس24 گفت: طبیعتا برنامه ما در بازارهای منفی حمایت از بازار سهام است و دیروز هم مدیریت کردیم و فروشی نداشتیم تا فشار عرضه بیشتری به بازار وارد نشود و قطعا از سهام زیر مجموعه های خود حمایت خواهیم کرد.

عباس نعیمی جانشین مدیر عامل گروه توسعه ملی نیز درباره وضعیت روز گذشته بازار سرمایه به بورس24 گفت: پیش بینی ریزش بازار را داشتیم اما در کانال 200 هزار واحدی و پس از یک اصلاح مجدد و رشد و ثبت شاخص 250 هزار واحدی ؛ اما به چند دلیل شاخص با روند سریع تری افت کرد.اول به این دلیل که مصوبه ای در خصوص خوراک پتروشیمی ها منتشر شد و بازار نسبت به این مصوبه جدید واکنش نشان داد.مساله دیگر این بود که بازار از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 100 درصد رشد داشته است و برخی ترجیح دادند تا سود خود را حفظ کنند و در قیمت های پایین تر اقدام به خرید نمایند.از طرفی در چند روز اخیر دلار با روند کاهشی روبرو شده است و مردم با این تصور که قیمت دلار مجددا افزایشی می شود ، برای خرید ارز ترغیب شدند و این ها دلایلی است که اصلاح بازار را تسریع کرده است.

نعیمی در پایان گفت: نگرانی خاصی وجود ندارد و برای روزهای آغازین هفته آتی انتظار تعادل بازار و بازگشت به مسیر صعود وجود دارد و این اصلاحات بازار احتمالا تا پایان هفته جاری دوام خواهد داشت و پس از آن بازار باید برای ورود به کانال 250 هزار واحدی گام بردارد. همچنین در شرایط فعلی قطعا از سهام شرکت های زیر مجموعه حمایت خواهیم کرد.

سهمی از تاپیکو عرضه نشده...

امیر مهدی صبائی مدیر پرتفولیوی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین نیز درباره وضعیت بازار سهام به خبرنگار بورس24 گفت: طی روزهای اخیر و حتی روز گذشته هیچگونه فروشی از سوی هلدینگ "تاپیکو" در بورس انجام نشده است.

وی افزود: طی چند هفته گذشته هم ما همواره در بورس خریدار بوده ایم و حتی در روز گذشته پتروشیمی فن آوران و پتروشیمی خراسان خریده ایم و می توان گفت از سهام شرکت های زیر مجموعه خود حمایت کرده ایم.

صبائی در خصوص افت شاخص و صف فروش سهام در روز سه شنبه هم گفت: طبیعتا این موضوع به دلیل هیجان منفی بازار و رشد جهشی بازار و انتظار افت بعد از یک جهش قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: تمام صف های فروش نماد شرکت های پتروشیمی خراسان و پتروشیمی فناوران در روز گذشته جمع آوری شده است و سهامداران ما نگران سهم های پتروشیمی نباشند.

فروش های صبا ، قبل از افت بازار بود

عبدالحسین صادقی مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا نیز درباره وضعیت کنونی بازار سهام به بورس24 گفت: شرکت صبا در راستای تسویه بدهی های خود به سهامدار عمده در روزهای های گذشته فروشنده سهم بود و البته نه در روز گذشته.علت این فروش ها هم شناسایی سود و پرداخت تعهدات به سهامدار عمده ای بود که در روزهای منفی بورس حامی بازار بود. معتقدیم که روند کلی بازار مثبت است و شاخص مسیر صعودی خود را در آینده می پیماید و نوسانات حال حاضر در بازار اجتناب ناپذیر است و قطعا روند مثبت و همیشگی شاخص امری محال می باشد. ما همیشه معتقد بوده ایم که یک فعال حقوقی می بایست در شرایط منفی بازار اقدام به خرید و در شرایط مثبت اقدام به فروش نماید.

وی ادامه داد: همانطور که در گذشته در روزهای منفی از بازار بدون هیچ گونه چشم داشتی و یا رسانه ای کردن اقدامات، حمایت نموده ایم ، قطعا وظیفه خود می دانیم که در روزهای منفی بازار هم از سهام زیرمجموعه خود حمایت کنیم و همواره تلاش کردیم فعالیتمان در بازار سرمایه به نحوی باشد که بر روند حرکتی بازار اثر مثبت داشته باشد.

انتظار برگشت بازار را داریم

صادق فدایی معاون امور سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند هم به بورس24 گفت: اگر لازم شود در روزهای آینده ممکن است، فعالیت بازارگردانی را انجام دهیم ولی در حال حاضر فکر می کنیم که بازار برخواهد گشت.

وی افزود: دیروز همه بازار صف فروش بود و شرکت های زیر مجموعه آتیه دماوند هم از این قائده مستثنی نبودند.لکن جمع آوری صف های فروشی همچون «شیران» در شرایط هیجانی ایجاد شده ، منابع زیادی را می بلعد.انتظار ما این است که بازار طی روزهای آتی اصلاح شود، به هر حال در مقطعی که احساس کنیم سهم ارزش ذاتی خود را از دست می دهد، به طور حتم وارد خواهیم شد.

اجازه افت سهام دارویی را نمی دهیم ، اگر...

محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری البرز به عنوان سهامدار عمده شرکت های دارویی بورس تهران هم که دیروز صف های فروش سنگینی را تجربه کردند ، در خصوص صف فروش سهم های دارویی و اوضاع کنونی سبد سهام «والبر» به بورس24 گفت: صف های فروش روز سه شنبه همگی ناشی از جو روانی بازار بود و به نظر می رسد طی روزهای معاملاتی جاری این موضوع رفع شود.

این بازیگر حقوقی بازار سهام تاکید کرد:سهم های گروه دارویی البرز نیز تحت تاثیر جو روانی بازار قرار گرفتند اما آنچه که واضح بوده، این است که این صف فروش ها ناشی از عملکرد شرکت ها نبوده و سهم ها کاملا بنیادی هستند، این اصلاح قیمت ها در بازار مثبت کاملا طبیعی بوده و اساسا به طور کلی بازار به این اصلاحات نیاز دارد.

شیرازی تاکید کرد: با این حال ما به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری برای حمایت از سهم های خود هم صندوق بازارگردانی داریم و هم مجموعه سرمایه گذاری اعتلاء البرز وظیفه حمایت از سهم ها را دارد.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز گفت: برای بازار امروز و روزهای آتی ما فروشنده نخواهیم بود ، همچنان که طی بازار دیروز نیز فروشنده نبودیم، در نظر داریم تا اجازه دهیم بازار معاملات خود را متعادل نماید و اگر لازم باشد حتما از سهام خود حمایت می کنیم و اجازه افت قیمت زیاد سهم های خود در بورس را نمی دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علیرضا مجدآبادی
    علیرضا مجدآبادی

    این افت قیمتها کاملا طبیعی است و مسبوق به سابقه. حتی بسیاری از سهم های بنیادی نیز مسیر افت قیمت را در پیش دارند اما بازار بعد از یک اصلاح به تعادل خواهد رسید و مجددا رشد ادامه خواهد یافت ولی با شدت کمتر و منطقی تر . در این مسیر بنیادی ها برنده اند.

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24