Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : شرایط فعلی کشور و خصوصا بازار سرمایه نیاز به تحلیل منطقی و واقع گرایانه مختصات فعلی و آینده از سوی همه دست اندرکاران خصوصا سیاست گذاران این بازار دارد. عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب بالا در تشریح ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک بازار گفت: استقبال از بازار سرمایه رویداد مبارکی است اما حمایت از سرمایه گذاران خصوصا تازه واردین بسیار مهم تر و حساس تر است.

هوای تازه واردهای بازار سرمایه را داشته باشیم

بورس24 : شرایط فعلی کشور و خصوصا بازار سرمایه نیاز به تحلیل منطقی و واقع گرایانه مختصات فعلی و آینده از سوی همه دست اندرکاران خصوصا سیاست گذاران این بازار دارد.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب بالا در تشریح ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک بازار گفت: استقبال از بازار سرمایه رویداد مبارکی است اما حمایت از سرمایه گذاران خصوصا تازه واردین بسیار مهم تر و حساس تر است.

وی صحبت های خود را با این پرسش ادامه داد که فعالان بازار سرمایه، سازمان و شرکت بورس، شرکتهای تامین سرمایه، شرکتهای کارگزاری، سبدگردانی و مشاور سرمایه گذاری و حتی در راس آن شورای عالی بورس برای هدایت، جذب و خصوصا ماندگاری سرمایه های مردم در بورس چه راهکارهای اجرایی و عملی دارند؟

ثابت در پاسخ به این مورد گفت: با افزایش سهم شناور آزاد شرکتها، پذیرش شرکتهای سودآور جدید، بازارگردانی حرفه ای، تقویت ابزارهای نوین مالی، سوق دادن سرمایه گذاران مبتدی به سمت صندوق های سرمایه گذاری، تعریف مشوق های جدید و... به بازار سرمایه که مهم ترین و در واقع بهترین و شفاف ترین محل سرمایه گذاری حرفه ای است، می توان عمق این بازار را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه باید برای عرضه ها آماده بود، ابراز داشت: باید راهکاری برای مصونیت سرمایه های سرمایه گذاران طراحی شود. نباید اجازه داد که سرمایه گذارانی که به امید کسب سود و حفظ ارزش منابع خود، دیرتر به سمت بازار سرمایه آمده اند، متحمل زیان سنگین شوند و اصطلاحا عطای بازار را به لقای آن ببخشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه، شفاف ترین، سودآورترین و بهترین گزینه سرمایه گذاری مولد و ضدتورمی است، تصریح کرد: برای مانایی بیشتر و استمرار سودآوری معقول آن باید برنامه داشت. در این راستا نیاز است تا قوانین و مقررات داخلی معاملات به روزرسانی شود. همچنین زمان توقف نمادها باید کاهش یابد و سامانه معاملات نیز متناسب با نیاز روز بازار باشد تا شاهد قفل شدن سامانه و از دسترس خارج شدن آن نباشیم.

عظیم ثابت خاطرنشان کرد: دست اندرکاران و مسوولان بازار سرمایه باید برای اصلاح نقاط ضعف بازار، عزم خود را جزم کرده و اراده خود را به کار گیرند، چراکه این اقدامات وظیفه ذاتی ماست. به علاوه هلدینگ ها و شرکت های بزرگ بازار سرمایه فقط به منافع شخصی و حقوقی خودشان نگاه نکنند بلکه با توجه به رسالتها و مسئولیت های اجتماعی خود, به بازار سرمایه از منظر بلندمدت و محل کسب و کار همیشگی و مستمر خود و اهالی آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی به منظور عمق بخشی به بازار سرمایه صورت گرفته است، ادامه داد: در شرایط فعلی باید بیش از پیش برنامه داشته باشیم تا نقش و جایگاه بازار سرمایه را در زمینه های مختلف ارتقا دهیم و این، میسر و ممکن نیست مگر با خرد جمعی، هم افزایی نهادی و همت عالی تمام فعالان و ارکان بازار سرمایه.

منبع : عصر مالی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • حسن چگینی
    حسن چگینی

    با‌سلام‌سبدهای‌پیشنهادی‌شما‌همه‌منفی‌شد‌وماضرر‌کردیم‌فقط‌۱۰۰هزارتومان‌پول‌بی‌زبون‌از‌ما‌کسر‌کردید‌والان‌هم‌فاقد‌اعتبار شد

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24