Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فروشگاه‌های سامسونگ برای بازگشت کارتن محصولات فروخته‌شده خود از مشتریان تعهد می‌گیرند!این محصولات با ارائه کارت ملی به فروش می‌رسد! گفت و گو با مدیرعامل کارتن ایران درباره کسب و کار کاغذ و تولید کارتن

کارتن ، طلا شد!!

بورس24 : در ماه های اخیر افزایش نرخ همه محصولات به یکباره، موجب گرانی و تورم در سراسرکشور شد و دولت برای جلوگیری از رفتارسودجویانه افراد، صادرات برخی کالاها را ممنوع کرد . چراکه نمونه محصول در داخل کشور نایاب بود و به خارج از کشور صادر می شد . کاغذ هم در زمره محصولاتی بود که صادرات آن ممنوع شد، چرا که با رشد قیمت سه برابری در داخل کشور مواجه شده بوده است.

امیر حسین اسماعیل پور مدیر عامل شرکت کارتن ایران در خصوص موضوع اخیر که فروشگاه‌های سامسونگ برای بازگشت کارتن محصولات فروخته‌شده خود از مشتریان تعهد می‌گیرند و این محصولات با ارائه کارت ملی به فروش می‌رسد به خبرنگار بورس24 گفت: وضعیت کاغذ در کشور از لحاظ تولید مناسب نیست و دلیل آن هم این است که ابتدای سال جاری ما جلوی صادرات کاغذ را باز گذاشتیم و تقریبا کارخانه‌های داخلی هرچه می‌توانستند را صادر کردند.

وی گفت: میزان صادرات امسال ۴تا ۵برابر سال های قبل بوده است و این باعث شده که وقتی صادرات انجام می شود ، برای مصرف کننده صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

کاغذ آزاد است

وی گفت:با صادرات کاغذ ، مواد اولیه به تولید کننده داخلی و تولید کننده کارتن کم می رسد و برای کارخانه ها مشکل در تامین کاغذ بیشتر می شود. چرا که هم اکنون کاغذ خارجی هم باید با ارز آزاد وارد شود و مقرون به صرفه نیست.

اسماعیل پور گفت: به طور کلی وقتی شما تولید می کنید و کارتن تولید می شود ، باید دوباره تبدیل به ضایعات شود. اما وقتی کارتن به خارج از کشور صادر می شود، ضایعات به چرخه برنمی‌گردد. همین موضوع در کنار گران شدن دلار و این موارد باعث شده کارخانه هایی که تولیدکننده کاغذ هستند و توان دارند که کاغذ تولید کنند ، سود خوبی کنند. اما کارخانه هایی که در داخل نیاز به کاغذ دارند باید با قیمت بیشتری کاغذ بخرند.

صادرات کاغذ متوقف شد

وی گفت : درحال حاضر که جلوی صادرات گرفته شده تا حدی مشکل برطرف شده است. اما آن قدر اول سال صادرات انجام شده که چرخه به مشکل خورده و این در کارخانه های کاغذ سازی مشکل ایجاد کرده است و بعضی کارخانه های کاغذ سازی تعطیل شده اند.

اسماعیل پورگفت :اعتصاب کامیون دارها هم برای کارخانه ها مشکل ایجاد کرده و همه این مسائل دست به دست هم دادند و قیمت کاغذ و کارتن دربازار خیلی بالا رفته است.هم اکنون نسبت به اول سال قیمت کاغذ و کارتن سه تا چهار برابر رشد کرده است.

وی گفت :سامسونگ هم به دو دلیل از این روش استفاده کرده است ، یکی این که کارتن به چرخه تولید برگردد و دوباره بتوانند از آن تولید کنند و همچنین برای این که مطمئن شوند مصرف کننده نهایی این محصول را خرید می کند ، درنتیجه کارتن را به عنوان ضایعات می‌فروشند و تبدیل به کاغذ می کنند و دوباره به چرخه تولیدبرمی گردانند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمود باقری
    محمود باقری

    سلام. الان برا خرید کاغذ پارس مناسبه؟

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24