Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: بیشتر پرونده‌های فساد اقتصادی کشورمان دو تخلف و فساد در آن‌ها رخ داده است یکی جعل اسناد تجاری و یکی تبانی و ارتشا و پارتی بازی.

۲ فساد عمده مسئولان در کشور چست؟

بورس24 : علی رهبری سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: سامانه جامع تجارت، تعامل بازرگان با دستگاه‌های مختلف را یکپارچه می‌کند و امکان نظارت بر کل این چرخه را به صورت مرکزی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی به سامانه‌های الکترونیک مجهز شدند، افزود: در گام نهایی، سامانه مرکزی به عنوان سامانه جامع تجارت را راه اندازی کردیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌ها این سامانه را راه اندازی کرده است و حدود دو سال در مرحله راه اندازی و بهره برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون همکاری ما با گمرک نواقصی دارد امیداریم تفاهم نامه‌های بسته شده عملیاتی شود.

رهبری اضافه کرد:​ بیشتر پرونده‌های فساد اقتصادی کشورمان دو تخلف و فساد در آن‌ها رخ داده است یکی جعل اسناد تجاری و یکی تبانی و ارتشا و پارتی بازی.

وی افزود: اگر بتوانیم اسناد تجاری را الکترونیک کنیم و کاغذ را حذف کنیم زمینه جعل از بین می‌رود و اگر فرایند را سیستمی کنیم امکان تبانی و ارتشاء از بین می‌رود.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: سامانه جامع انبار‌ها با احتکار مقابله می‌کند و انبار و کالا‌هایی که در این سامانه ثبت نشده باشند به قاچاق و احتکار مظنون هستند.

رهبری با اشاره به اینکه ضمانت اجرا‌های مختلفی برای این موضوع پیش بینی شده است، افزود:بیمه مرکزی هم در حال تسریع در این اقدام است تا انبار‌ها و کالا‌هایی که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشدند از خدمات بیمه‌ای محروم شود.

وی اضافه کرد:​ در حمل و نقل و عرضه و انبار چنانچه اطلاعات کالا در سامانه ثبت نشود مظنون به قاچاق است.

رهبری گفت:: پردازش اطلاعات حمل و نقل، گمرک و انبار‌ها و بازرسی‌های موردی به ما در کشف قاچاق کمک می‌کند.

وی افزود: مسیر این سامانه‌ها ادامه دار است و با فرآیند‌های جدید اقتصادی همگام می‌شوند.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت:: برخی موانع قانونی و اختلاف نظر بین دستگاه‌ها در این زمینه وجود دارد که تلاش می‌کنیم آن را حل کنیم.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24