Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

متکدیان در بدترین حالت روزانه ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه ۹ میلیون تومان درآمد دارند!

درآمد نجومی گداهای تهران؛ روزانه از ۵۰۰ هزار تا ۹ میلیون تومان

بورس24 : تهران در ۶ ماهه همین امسال با بیش از ۲۴ هزار متکدی، بی‌خانمان، کارتن خواب و معتاد متجاهر اعم از زن و مرد و کودک دست و پنجه نرم کرده است که از سوی مأموران شهرداری تهران در این مدت جمع‌آوری شده‌اند.

می‌پرسید این افراد بعد از جمع‌آوری به کجا می‌روند و چرا هنوز بازهم تعداد زیادی معتاد و متکدی در سطح شهر دیده می‌شود؟

«علت اصلی به درآمد بالای تکدی گری در تهران برمی‌گردد. » متکدیان در بدترین حالت روزانه ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه ۹ میلیون تومان درآمد دارند!

این آمار را علی صادقی، معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام می‌کند. او از متکدیانی نام می‌برد که در هنگام جمع آوری، ۹ میلیون تومان پول نقد همراه داشته اند! اما علت دوم کمبود مراکز خدماتی است. هم‌اکنون تنها دو سامانسرا برای متکدیان و بی خانمان‌ها در تهران وجود دارد.

سامانسرای اسلامشهر ویژه مردان و سامانسرای لویزان ویژه زنان! این دو سامانسرا جمعاً برای ۴۰۰ نفر ظرفیت دارند. شهرداری تنها اقدام به جمع‌آوری می‌کند و دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی و وزارت بهداشت از سال ۸۳ که این سامانسراها تخصصی و ساختارمند شده، طبق تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

آن‌طور که صادقی می‌گوید، کمیته امداد تنها با تهیه یک بلیت اتوبوس، اقدام به برگرداندن در راه ماندگان شهرستان می‌کند، در حالی که وزارت بهداشت نیز برای غربال و تشکیل پرونده درمانی- پزشکی و انجام آزمایشات سه گانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده.

اما قانون درمان رایگان را برعهده وزارت بهداشت گذاشته است. شهرداری حالا برای هر متکدی، ماهانه حدود ۲ میلیون تومان هزینه می‌کند و بیش از یک و نیم میلیارد تومان هم به بیمارستان‌های جنرال تهران بدهکار است.

به گفته او، بیمارستان‌ها به همین علت از پذیرش متکدیان و بی‌خانمان های بیمار سرباز می‌زنند. در شرایطی که ۵ درصد از متکدیان دچار بیماری‌های عفونی، اچ‌ آی وی و هپاتیت هستند و نباید در شهر رها شوند.

منبع: ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24