Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برنامه های آتی آهنگری تراکتورسازی ایران شفاف سازی شد. پدرام باویلی عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص برنامه های آتی این شرکت و وضعیت فعلی این مجموعه گفت: در ادامه روند سال های گذشته و در ماه های اخیر اتفاقات بسیار مثبتی در این مجموعه افتاده که یکی از مهمترین آن ها ورود به تابلوی اول بورس است. این موضوع از سوی نهاد ناظر الزامات زیادی داشت که مجموعه آهنگری تراکتورسازی ایران موفق به انجام آن شد که حاکی از شفافیت بالای اطلاعاتی شرکت و روند رو به رشد عملیاتی آن می باشد.

قائم مقام «خاهن» : سهامداران بزودی اخبار خوشی از صنایع قطعه سازی و خودرو می شنوند...

بورس24 : برنامه های آتی آهنگری تراکتورسازی ایران شفاف سازی شد.

پدرام باویلی عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در گفت و گو با بورس24 در خصوص برنامه های آتی این شرکت و وضعیت فعلی این مجموعه گفت: در ادامه روند سال های گذشته و در ماه های اخیر اتفاقات بسیار مثبتی در این مجموعه افتاده که یکی از مهمترین آن ها ورود به تابلوی اول بورس است. این موضوع از سوی نهاد ناظر الزامات زیادی داشت که مجموعه آهنگری تراکتورسازی ایران موفق به انجام آن شد که حاکی از شفافیت بالای اطلاعاتی شرکت و روند رو به رشد عملیاتی آن می باشد.

تولید محصولات جدید

وی با اشاره به برنامه های این مجموعه گفت: شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران بعد از افتتاح خط تولید قالب های دایکاست و ریژه توسط وزیر صنعت و هیئت دولت، برای تکمیل خطوط تولیدی جدید آن گام های اساسی برداشته تا هر چه سریع تر بتواند تولید محصولات جدیدی را در دستور کار خود قرار دهد. این واحد با 25 خط شروع به فعالیت نمود که طرح نهایی آن برای راه اندازی 42 خط تولید می باشد که از تعداد مورد اشاره باقی مانده، 13 خط تولید هم در شش ماهه اول سال جاری وارد شرکت شده و در مرحله نصب و راه اندازی می باشد و مسلماً برنامه مجموعه برای راه اندازی مابقی خطوط تولیدی ادامه دارد که با راه اندازی آن ها، تولید و فروش شرکت وارد فاز جدیدی از رشد خواهد گردید و کام سهامداران را با ادامه روند صعودی سود آوری شرکت شیرین خواهد نمود.

وی افزود: همچنین شرکت در6 ماهه سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی کشور، توانست مطابق با پیش بینی ها تولید و فروش داشته باشد.

درباره ارزش سهم

باویلی در ادامه در خصوص ارزش سهم گفت: مجموعه خاهن در دوره ثبات نرخ ارز در سال های گذشته توانست ماشین آلات خطوط توسعه ای خود از قبیل خطوط قالب دایکاست و برخی پرس های خطوط فورج را با بهای تمام شده مناسب و با نرخ ارز پائین و در زمان مناسبی به کشور وارد نماید؛ همچنین ماشین آلات خطوط فورج شرکت نیز که از گذشته در مجموعه وجود داشته اند، هم اکنون و با نرخه ای فعلی ارز، ارزش جایگزینی بسیار بالایی دارند که مجموع موضوعات گفته شده سبب می گردد تا تاسیس چنین مجموعه ای در شرایط فعلی عملاً به سختی امکان پذیر باشد و به دلیل رشد شدید نرخ ارز، عملاً خودروسازان داخلی حتی الامکان به خرید قطعات از قطعه سازان داخلی روی آورده اند و در اینجا نقش وجود ماشین آلات خاص تولید در هر مجموعه ای از قطعه سازان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و قطعاً این نکته و توجه به نوع ماشین آلات موجود در هر مجموعه ای از قطعه سازان، می تواند راهنمای مناسبی برای سرمایه گذاری درشرکت های گوناگون این صنعت تلقی گردد.

این مقام مسئول در مورد تحریم ها و مشکل واردات ماشین آلات به کشور گفت: مسلماً تحریم ها بر شرکت های تولیدی تاثیر می گذارند اما خوشبختانه باید گفت که شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران به دلیل این که توانسته است ماشین آلات توسعه ای مورد نیاز خود را در زمان مناسب به کشور وارد کند نگرانی ای از این بابت درحال حاضر ندارد.

شایعه افزایش نرخ ها چقدر جدی است؟

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص مطالب مطرح شده در رسانه ها در خصوص افزایش نرخ قطعات خودرو گفت: در حال حاضر قیمت تمامی مواد اولیه و انواع محصولات تولیدی شرکت های مختلف در سطح اقتصاد ملی با توجه به رشد چند برابری نرخ ارز، با رشدهای گاهاً چند برابری مواجه بوده اند، واین که در این میان قیمت خودرو و قطعات آن استثنا گردد ، قطعاً با هیچ منطق اقتصادی همخوان نخواهد بود. لذا پیش بینی می گردد برای حفظ صنعت خودرو و قطعه سازان ، عن قریب با افزایش نرخ محصولات در این صنعت نیز موافقت گردد چراکه باید در نظر داشت که حفظ صنعت خودرو در شرایط فعلی که عملاً واردات خودرو با شرایط ارزی کشور امکان پذیر نیست، بسیار حیاتی تلقی می گردد.

عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران خاطر نشان کرد: طرح های توسعه ای جدید نیز مطابق روند سالیان گذشته در شرکت در حال پیگیری بوده که امید می رود با تلاش مجدانه در مجموعه هیئت مدیره و پرسنل شرکت، به زودی اخبار خوشحال کننده ای از آن ها به سهامداران و مجموعه صنعت خودرو کشور اعلام گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24