Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار سرمایه همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد. شاخص بورس در آستانه قله ١٩٠ هزار واحدی قرار گرفته و ارزش روزانه معاملات بازار نیز از ٢،١٠٠ میلیارد تومان فراتر رفته است. در چنین وضعیتی متوقف بودن نمادها بیش از هر زمان دیگری به زیان سرمایه گذاران است و آن ها اینک بیش تر از همیشه پیگیر آخرین وضعیت سهام خود هستند.

سرنوشت بازگشایی سه نماد مورد توجه پیگیری شد / سهامداران «کرمان» ، «حاریا» و «کیسون» بخوانند

بورس24 : بازار سرمایه همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد. شاخص بورس در آستانه قله 190 هزار واحدی قرار گرفته و ارزش روزانه معاملات بازار نیز از 2،100 میلیارد تومان فراتر رفته است. در چنین وضعیتی متوقف بودن نمادها بیش از هر زمان دیگری به زیان سرمایه گذاران است و آن ها اینک بیش تر از همیشه پیگیر آخرین وضعیت سهام خود هستند.

کرمان و حاریا دو سهم فرابورسی هستند که هر دو 31 شهریور ماه متوقف شده اند. اولی در بازار دوم فرابورس معامله می شود و دومی یک سهم بازار پایه ای است. کرمان برای بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر و حاریا جهت برگزاری مجامع عمومی به طور فوق العاده نوبت دوم و عمومی فوق العاده نوبت دوم متوقف شده است.

یکی دو روز تا بازگشایی کرمان باقی مانده...

کرمان در یک ماهه شهریور با بازدهی 40 درصدی از محدوده قیمتی 480 تومان تا 600 تومان رشد کرده است. کمره ای مدیر مالی شرکت در آخرین گفت و گوی خود با خبرنگار بورس24 درباره علت توقف نماد کرمان گفته بود که شرکت درآمدی را شناسایی کرده که باید حسابرس آن را تائید کند.

شرکت پنج شنبه 5 مهر ماه صورت های مالی حسابرسی شده مربوط به سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 را بر روی سایت کدال قرار داد و این گونه یک گام به بازگشایی نماد نزدیک تر شد. اما شنبه در نخستین روز کاری از هفته جاری برخلاف آن که انتظار می رفت نماد کرمان به گردونه معاملات بازگردد، همچنان متوقف ماند!

صابر جعفروند آذر رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت کرمان باید اطلاعات تکمیلی در ارتباط با یکی از موارد صورت های مالی که اخیرا منتشر کرده را به سازمان ارسال کند. اگر این اطلاعات را به سازمان ارائه کند و مورد تائید فرابورس بود نماد کرمان می تواند ظرف یکی دو روز آینده بازگشایی شود.

«حاریا» اطلاعاتش را کامل بدهد تا باز شود...

کشتیرانی آریا که در مدت 6 هفته بیش از 40 درصد بازدهی داشت ، دوم مهر ماه مجامع خود را برای بار دوم برگزار کرد. مجامع این شرکت قرار بود 29 مرداد ماه برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن قرار شد ، در نوبت دوم برگزار شوند.

شرکت هفته مهر ماه تصمیمات مجمع عادی به طور فوق العاده دوره 12 ماهه منتهی به 10 دی ماه 96 را منتشر کرد. این شرکت که در پایان سال مالی 96 زیانده شد نتوانست به سهامداران خود سود نقدی بدهد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در خصوص علت متوقف ماندن نماد حاریا نیز گفت: شرکت کشتیرانی آریا هنوز اطلاعات مجمع خود را به طور کامل منتشر نکرده است. این شرکت برای بازگشایی نماد نیاز دارد که اطلاعات حاصل از مجمع اخیر خود را تکمیل کرده و به سازمان ارائه نماید.

کیسون هم به بازگشایی نزدیک شده...

نماد کیسون نیز از 24 شهریور ماه تاکنون متوقف است. کیسون در ابتدای هفته پایانی شهریور ماه با قیمت 210 تومان متوقف شد و به دلیل نوسان قیمتی بیش از 60 درصد جهت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی آماده شد. دو روز بعد یعنی 26 شهریور ماه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی از طریق سامانه کدال انتشار یافت اما 27 شهریور ماه ناظر بازار اعلام کرد که به منظور رفع ابهام در اطلاعات منتشر شده شرکت کیسون، توقف نماد این شرکت تداوم می یابد.

صابر جعفروند آذر رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص علت متوقف ماندن نماد کیسون نیز گفت: برای بازگشایی نماد کیسون به اطلاعات تکمیلی نیاز است. البته این شرکت بخشی از اطلاعات مورد نیاز را ارسال کرده و روزگذشته هم اطلاعاتی درباره فعالیت های برون مرزی شرکت در سایت کدال قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بخشی از اطلاعاتی که شرکت کیسون به سازمان ارائه کرده بود به زبان غیر فارسی بود که باید آن ها را ترجمه کرده و مجددا برای سازمان ارسال می کرد.

جعفروند درباره زمان احتمالی بازگشایی نماد کیسون تاکید کرد: چنانچه امروز تشخیص داده شود که اطلاعات منتشره در روز گذشته کفایت لازم را می کند ، نماد در آستانه بازگشایی قرار می گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24