Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرسش اساسی از افرادی که موضوع خروج معاملات از بورس را مطرح می کنند این است که پس از خروج، محصولات چگونه و برپایه چه شفافیتی انجام خواهد شد؟ اصلا مگر ریشه مشکلات فعلی به بورس کالا ارتباط دارد که بحث خروج را مطرح می کنید. علی قربانی با اشاره به اینکه عملکرد بورس کالا در ایجاد شفافیت معاملات کالاها استراتژیک و مواد اولیه طی سال های گذشته مثبت بوده است، گفت: مطرح شدن چندباره خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا با کدام استدلال انجام می شود؟ آیا این اقدام حاصلی جز مرگ شفافیت در معاملات این محصولات است؟ نه تنها تضعیف بورس کالا بلکه تقویت هر چه بیشتر این بازار به منظور توسعه شفافیت اقتصادی باید در دستورکار مسوولان قرار گیرد. وی افزود: پرسش اساسی از افرادی که موضوع خروج معاملات از بورس را مطرح می کنند این است که پس از خروج، محصولات چگونه و برپایه چه شفافیتی انجام خواهد شد؟ اصلا مگر ریشه مشکلات فعلی به بورس کالا ارتباط دارد که بحث خروج را مطرح می کنید.

بدون پتروشیمی ها ، هرگز!!

بورس24 : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پرسش اساسی از افرادی که موضوع خروج معاملات از بورس را مطرح می کنند این است که پس از خروج، محصولات چگونه و برپایه چه شفافیتی انجام خواهد شد؟ اصلا مگر ریشه مشکلات فعلی به بورس کالا ارتباط دارد که بحث خروج را مطرح می کنید.

علی قربانی با اشاره به اینکه عملکرد بورس کالا در ایجاد شفافیت معاملات کالاها استراتژیک و مواد اولیه طی سال های گذشته مثبت بوده است، گفت: مطرح شدن چندباره خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا با کدام استدلال انجام می شود؟ آیا این اقدام حاصلی جز مرگ شفافیت در معاملات این محصولات است؟ نه تنها تضعیف بورس کالا بلکه تقویت هر چه بیشتر این بازار به منظور توسعه شفافیت اقتصادی باید در دستورکار مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: پرسش اساسی از افرادی که موضوع خروج معاملات از بورس را مطرح می کنند این است که پس از خروج، محصولات چگونه و برپایه چه شفافیتی انجام خواهد شد؟ اصلا مگر ریشه مشکلات فعلی به بورس کالا ارتباط دارد که بحث خروج را مطرح می کنید.

وی با تاکید بر اینکه در بورس کالا رقابت به صورت واقعی و قیمت ها به صورت واقعی کشف می شود، گفت: اگر شاهد این هستیم که در روند معاملات برخی کالاها اخلال ایجاد شده و بورس کالا نتواسنته به ثبات قیمت ها کمک کند، یعنی واقعیت های اقتصادی ما به نمایش گذاشته شده است. اگر در عرضه یک محصول کمبودی وجود دارد، باید تولیدکننده را ترغیب به عرضه کرد و با راهکارهای اقتصادی به حل مشکل پرداخت. به این ترتیب مشکلات کنونی ریشه در بی ثباتی اقتصادی و تصمیم گیری ها دارد و باید در این حوزه ها تلاش کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره سواستفاده برخی ها از شرایط خاص اقتصادی، افزود: برخی ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و بحث خروج معاملات پتروشیمی با نیت سودجویی مطرح می کنند در شرایطی که خارج شدن عرضه و تقاضای هر کالایی از بورس به از بین رفتن شفافیت منجر می شود این یعنی دیگر میزان عرضه و تقاضای کالا و ارزش مبادلات انجام شده قابل رصد و پیگیری نخواهد بود.

وی در پایان اظهارداشت: خروج هر محصولی از بورس به این معناست که برخی افراد می خواهند مواد اولیه را به بازار سیاهی که خود ایجاد کردند عرضه کنند بنابراین خروج از بورس به صلاح نیست حتی آنهایی که در بورس نیستند نیز باید در آن حضور یابند.

منبع : ایلنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24