Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست هم اندیشی روش‌های نوین تامین مالی در صنعت دارو در خصوص راهکارهای پیشرفته تامین مالی روز گذشته در نمایشگاه ایران فارما برگزار شد. اکبر محمدلو، در نشست هم اندیشی روش‌های نوین تامین مالی در صنعت دارو در خصوص راهکارهای پیشرفته تامین مالی در این صنعت گفت: در این خصوص راهکارهای متنوعی وجود دارد که تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است.

ورود جدی تامین سرمایه ها به بازار تامین مالی سلامت و دارو

بورس24 : نشست هم اندیشی روش‌های نوین تامین مالی در صنعت دارو در خصوص راهکارهای پیشرفته تامین مالی روز گذشته در نمایشگاه ایران فارما برگزار شد.

اکبر محمدلو، در نشست هم اندیشی روش‌های نوین تامین مالی در صنعت دارو در خصوص راهکارهای پیشرفته تامین مالی در این صنعت گفت: در این خصوص راهکارهای متنوعی وجود دارد که تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: تامین سرمایه امین نخستین نهاد در صنعت بانکداری سرمایه گذاری ایران بوده که رتبه نخست واسطه گری مالی در سال 1396 را به دست آورده است.

امین در چه زمینه هایی فعال است...؟

محمدلو در این نشست تخصصی که در نمایشگاه ایران فارما که در مصلی امام خمینی(ره) درحال برگزاری است،تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه امین ارائه دهنده کلیه خدمات قابل انجام در بازار سرمایه،ب بیشترین سهم بازار از منظر بازارگردانی و پذیره نویسی اوراق بدهی با راه اندازی اولین مرکز راهکارهای تخصصی در حوزه های سلامت، انرژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار دارویی ایران حدود 190 هزار میلیارد ریال را داراست.

محمدلو در ادامه گفت: رشد بازار دارو از سال 93 تا 96 به صورت متوسط 17 درصد بوده است. همچنین بیشترین رشد مربوط به سال 92 و همزمان با افزایش نرخ ارز بوده است.

مشاور تامین سرمایه امین خاطرنشان کرد:این در حالی است که به لحاظ دلاری سال 92 رشد منفی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

به گفته وی، پیش بینی می شود با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز، کوچک شدن بازار دارویی مشابه سال 92 در سال 97 نیز تجربه شود و همچنین پیش بینی می شود بازار دارویی ایران تا سال 1400 با توجه به سیاست های فعلی و سیستم قیمت گذاری کنونی به 350 هزارمیلیارد ریال برسد.

محمدلو ادامه داد: طی یکسال گذشته بازدهی شاخص دارویی از شاخص بورس تهران فاصله گرفته است و در سال87، (P/ E) گروه دارویی به 5.6 افت کرده است. گروه دارویی کمترین (P/ E ) را در میان صنایع فعال در بورس دارد.

وی در ادامه اضافه کرد : در حال حاضر نظام دارویی کشور بیشتر بر مبنای داروهای ژنریک است و با این وجود تولید یا واردات داروهای برند ضروری برای درمان بیماران نیز مجاز است.

وی گفت: در تولید مواد اولیه، 231 قلم ماده اولیه دارویی و 82 شرکت دارویی این اقلام در داخل ایران برای تامین نیاز داخلی و نیز صادرات تولید می شوند.

وی گفت: تولید داخلی حدود 98 درصد اقلام بازار را تشکیل می دهد که این مقدار حدود 70 درصد سهم فروش ریالی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با وجود بیش از 11هزار و 209 داروخانه فعال؛ سرانه مصرف داروخانه در کشور به ازای هر 100 هزار نفر، 13 داروخانه است.

محمد لو با اشاره به چالش های پیش روی شرکت ها گفت: تامین مالی در خصوص موارد توسعه ای از قبیل ؛ توسعه کسب و کار ، توسعه بازار و توسعه محصول از جمله راهکار های رفع موانع است.

وی در مورد استراتژی های خروج گفت: خروج از کسب وکار های فرعی ، فروش دارایی های زیان ده/ با بازده کم استراتژی های خروج از مشکلات هستند.

تشریح تامین مالی با انواع اوراق ...

در ادامه این نشست، محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن گفت: ابزار های متنوعی در بازار سرمایه برای تامین نیاز شرکت ها وجود دارد که ابزاری مناسب جهت تأمین منابع مورد نیاز جهت اجرای طرح های توسعه، تأمین سرمایه در گردش،خرید دارایی جدید و ... هستند.

وی افزود: با خرید اوراق مراحبه رابطه وکیل و موکل میان ناشر و خریداران اوراق مرابحه برقرار می گردد. ناشر به وکالت از طرف خریداران اوراق، ملزم به خرید دارایی موضوع انتشار به صورت نقد و فروش اقساطی آن به بانی می باشد.

وی در مورد پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه گفت: بهره مندی از معافیت های مالیاتی، شفافیت و اعتبار قیمت سهام، بهره مندی از امکان وثیقه گذاری سهام و اخذ ساده تر تسهیلات بانکی معرفی شرکت و محصولات به طیف وسیعی از اقشار جامعه، تامین مالی افزایش نقدشوندگی سهام از پذیرش شرکت ها عاید شرکت می شود.

خواجه نصیری در مورد صندوق های جسورانه گفت: استفاده از این صندوق‌ها در دنیا مرسوم است و باید به سمت استفاده از این صندوق‌ها رفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24