Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد علی شیرازی مدیر عامل سرمایه گذاری البرز در خصوص علل افزایش ارزش سهام در گروه دارویی به بورس ٢۴ گفت: دو سال پیاپی شاخص صنعت دارو در بورس منفی بود، از طرفی رشد ارزش دلار را شاهد هستیم و ارزش جایگزینی شرکت ها با توجه به نرخ های حال حاضر ارز افزایش چمشگیری داشته است. همچنین قول هایی در خصوص اصلاح قیمت دارو نیز از سوی وزارت بهداشت داده شده است که تمام این عوامل در افزایش تقاضای سهام شرکت های دارویی اثر گذار است.

اعلام چند دلیل برای رشد سهام دارویی ها در بورس

بورس24 : پس از چندسال پیاپی رکود در صنعت دارو این روزها شاهد افزایش ارزش سهام شرکت های این گروه هستیم.در شرایط حال حاضر سهام شرکت های این گروه با افزایش تقاضا و رشد ارزش روبرو هستند.

محمد علی شیرازی مدیر عامل سرمایه گذاری البرز در خصوص علل افزایش ارزش سهام در گروه دارویی به بورس24 گفت: دو سال پیاپی شاخص صنعت دارو در بورس منفی بود، از طرفی رشد ارزش دلار را شاهد هستیم و ارزش جایگزینی شرکت ها با توجه به نرخ های حال حاضر ارز افزایش چمشگیری داشته است. همچنین قول هایی در خصوص اصلاح قیمت دارو نیز از سوی وزارت بهداشت داده شده است که تمام این عوامل در افزایش تقاضای سهام شرکت های دارویی اثر گذار است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ارزش سهام شرکت های دارویی را با قیمت دلار فعلی مشخص کنیم این پتانسیل که ارزش سهام این صنعت 200تا300 درصد افزایش داشته است وجود دارد، از نظر ریالی هم اگر بخواهیم ارزش قیمت سهام را بسنجیم سهام شرکت های این گروه همچنان پتانسیل رشد قیمت را دارا هستند.

شیرازی به وضعیت عملکردی شش ماهه شرکت و زیر مجموعه ها هم پرداخت و گفت: در شش ماهه اول عملکرد خوب بوده است و با توجه به شرایط انتظار داریم شش ماهه دوم عملکرد بهتری را شاهد باشیم، خوشبختانه مواد اولیه تولید را از قبل تامین کرده بودیم که این امر در کنترل هزینه ها تاثیر گذار بود و شش ماهه رشد خوبی به نسبت مشابه سال قبل داشتیم .

وی در خصوص شرکت های گروه گفت: برآیند عملکرد کل شرکت ها مثبت است و بهتر از سال قبل است.

مدیر عامل «والبر» در خصوص وصول مطالبات هم گفت: در شرایط فعلی اوراق اخذ کردیم و البته هزینه تنزیل را هم شناسایی کردیم با این وجود جریان نقدینگی در مجموعه بهتر شده است، در مجموع اگر اوضاع تحریم ها اثر بدی نداشته باشد نسبتا شرایط خوبی را تا پایان سال شاهد خواهیم بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24