Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کمره ای معاون مالی سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره علل تعلیق نماد کرمان ابراز داشت: شرکت کرمان درآمدی را شناسایی کرده که از دید شرکت موفق به محقق آن نیز شده است. اما این شناسایی درآمد هنوز به تائید حسابرس نرسیده است. به همین دلیل صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ٣١ خرداد ٩٧ همراه با تعدیل پیش از آغاز معاملات روز ٣١ شهریور ماه از طریق سایت کدال منتشر شد.

چرا نماد «کرمان» تعلیق شد؟

بورس24 : نماد کرمان پس از کسب بازدهی بیش از 40 درصدی و صعود از محدوده 425 تومان تا 600 تومان طی یک ماه گذشته، یکم مهر ماه متوقف شد. در همان روز ناظر بازار اعلام کرد که نماد شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر حداکثر تا تاریخ 14 مهر ماه تعلیق شده است.

صابر جعفروند رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی عصر روز 31 شهریور ماه در نامه ای به علی اژدر مدیر عامل کرمان اعلام کرد که با توجه به تاخیر در انتشار اطلاعات بااهمیت نماد این شرکت وارد فرآیند تعلیق شده و از او خواست تا ضمن ارائه دلایل تاخیر در انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 دلایل تغییر سود محقق شده همراه با آخرین پیش بینی ارائه شده را در اسرع وقت برای سازمان ارسال کند.

این نامه در حالی به مدیر عامل شرکت کرمان ارسال شده که صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 کرمان صبح روز 31 شهریور ماه و پیش از آغاز معاملات بازار سرمایه بر روی سایت کدال قرار گرفته است.

خیلی زود به بازار بر می گردیم

کمره ای معاون مالی سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره علل تعلیق نماد کرمان ابراز داشت: شرکت کرمان درآمدی را شناسایی کرده که از دید شرکت موفق به محقق آن نیز شده است. اما این شناسایی درآمد هنوز به تائید حسابرس نرسیده است. به همین دلیل صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 همراه با تعدیل پیش از آغاز معاملات روز 31 شهریور ماه از طریق سایت کدال منتشر شد.

او افزود: پیش تر این درآمد در بودجه شرکت پیش بینی شده بود و در نتیجه فروش ساختمان ، درآمد پیش بینی شده محقق شد. ساختمان فروخته شده توسط مالک تحویل گرفته شد و در مقابل شرکت کرمان نیز با نقدینگی حاصل از آن سهام تامین سرمایه را خریداری کرد و حتی سود نقدی مجمع این شرکت را نیز دریافت کرد. بنابراین درآمد پیش بینی شده حاصل از فروش این ملک شناسایی شده اما سازمان می گوید که این نقل و انتقالات می بایست به صورت رسمی انجام شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین ما باید 28 شهریور ماه صورت های مالی سال مالی 97 را منتشر می کردیم اما با توجه به طولانی شدن کار حسابرس و همین طور مصادف شدن با تعطیلات اخیر صورت های مالی سال مالی 97 صبح روز 31 شهریور ماه پیش از آغاز معاملات بازار منتشر شد.

معاون مالی کرمان در خصوص درخواست بورس اظهار داشت: در حال حاضر سازمان در خصوص شناسایی درآمد یاد شده توضیحاتی را از ما خواسته که مکاتبات لازم در این خصوص با سازمان انجام شده و امیدواریم که طی روزهای آتی گزارش حسابرسی شده عملکرد 97 از طریق سایت کدال منتشر شود.

کمره ای تاکید کرد: حداکثر زمانی که برای تعلیق نماد کرمان در نظر گرفته شده 14 مهر ماه جاری است اما با توجه به این که شرکت طی یکی دو هفته آینده باید اولین مجمع خود را برگزار کند پیش بینی می کنیم که طی سه تا چهار روز آینده صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 31 شهریور 97 منتشر شده و نماد جهت خروج از تعلیق و بازگشایی آماده شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24