Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دبیر انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک در گفت و گو با بورس ٢۴ : یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ما بحث پیمان سپاری ارزی است ، در طول سال های مختلف صادرات به عراق به صورت ریالی انجام می‌شد اما در حال حاضر دولت از ما طلب ارز می کند میزان صادرات ما به عراق ۱۰۰ میلیون متر مربع است و این عدد میزان کمی به حساب نمی آید و در حال حاضر ۲ تا ۳ هزار کامیون کاشی در مرزهای عراق متوقف شده است و این موضوع خسارت سنگین به شرکت ها وارد می کند.

بعد از افغانستان ، صادرات کاشی به عراق هم به مشکل خورد

بورس24 : در روزهای گذشته نامه ای به دست انجمن ها و تولیدکنندگان محصولات فولادی، آهن آلات ،سیمان ، کاشی و سرامیک و برخی دیگر از تولیدکنندگان رسید که طی آن ظاهراً صادرات به افغانستان به مدت یک سال متوقف شده است؛ البته مشخص شد فقط یک مرز صادراتی مورد نظر بوده ، ولی مشکل اصلی صنعت کاشی و سرامیک فراتر از صادرات به افغانستان است. چرا که 80درصد صادرات کاشی و سرامیک به عراق بوده و در حال حاضر به دلیل موضوع پیمان سپاری ارزی با مشکلات پارک و شبه انبار کامیونت ها در مرز مواجه هسند.

بهنام عزیززاده دبیر انجمن کاشی و سرامیک کشور در خصوص نامه اخیر ممنوعیت واردات محصولات به افغانستان خبرنگار بورس24 گفت: واقعیت این است که تا پایان امسال واردات برخی محصولات از جمله کاشی و سرامیک به افغانستان ((البته از طریق یکی از مرزهای این کشور))ممنوع شده است .

وی ادامه داد: افغانستان سومین هدف صادراتی ما بوده است و قاعدتاً می تواند تاثیر زیادی در بازار هدف صادراتی ما داشته باشد.ما سالانه ده میلیون متر مربع از این محل صادرات خواهیم داشت ، اما مشکل اصلی ما صادرات به کشور عراق است.

عزیززاده گفت: مشکل اصلی ما این است که چرا باید آن قدر منفعل عمل کنیم که به دلایل مختلف و به بهانه های مختلف از جمله قاچاق کالا و یا حتی فشار تحریم ها در مقاطعی این اتفاق بیفتد.

عراق 80درصد مقصد صادراتی ما است...

عزیز زاده همچنین در خصوص موضوع تعهد پیمان‌سپاری ارزی نیز توضیح داد: یکی دیگر از بزرگترین مشکلات ما بحث پیمان سپاری ارزی است ، در طول سال های مختلف صادرات به عراق به صورت ریالی انجام می‌شد اما در حال حاضر دولت از ما طلب ارز می کند میزان صادرات ما به عراق ۱۰۰ میلیون متر مربع است و این عدد میزان کمی به حساب نمی آید و در حال حاضر ۲ تا ۳ هزار کامیون کاشی در مرزهای عراق متوقف شده است و این موضوع خسارت سنگین به شرکت ها وارد می کند.

وی گفت: نقل و انتقالات ارزی بزرگترین مشکل حال حاضر ما است و هر چه این موضوع ادامه داشته باشد هر روز برای تولیدکنندگان هزینه محسوب می شود ، در حال حاضر به میزان یک سوم تولید داخل به مقصد عراق انجام می شود و باید برای این موضوع نیز فکری شود.

وی گفت: دولت برای این موضوع باید فکر اساسی داشته باشد چرا که 80درصد صادرات ما به کشور عراق است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24