Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاخص به کانال تاریخی ۱۶۵ هزار واحد رسید شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز یکشنبه اول مهر ماه ۹۷، با افزایش ۴۵۳۳ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد رسید. این در حالیست، که...

شروع طوفانی بورس در اولین روز پاییز ۹۷

بورس24 : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه اول مهر ماه ۹۷، با افزایش ۴۵۳۳ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد رسید. این در حالیست که معاملات بورس تهران در فصل تابستان با جهش ۵/ ۴۷ درصدی شاخص کل به پایان یافت تا بازدهی این بازار در نیمه نخست سال به بیش از ۶۶ درصد برسد.

امروز تالار شیشه‌ ای در دومین روز کاری هفته جاری و اولین روز از نیم سال دوم، در ادامه روند رو به رشد هفته‌ های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌ های منتخب بود؛ به گونه‌ ای که، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی)، با افزایش ۱۳۲۵ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۲۴۵ واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن همانند روز قبل، با رشد ۷۹۳ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۶۱ واحدی معادل ۲.۸۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۸۸ واحد کاهش معادل ۲.۵۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول، با ۳۰۹۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۶۲۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم، با ۱۰۲۱۰ واحد کاهش معادل ۳.۲۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۸ هزار و ۷۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۷۲ واحد قرار گرفت.

شروع توفانی بورس در اولین روز پاییز ۹۷/ شاخص به کانال تاریخی ۱۶۵ هزار واحد رسید

در معاملات اولین روز مهرماه، نماد معاملاتی فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با 308 واحد، نماد کگل (معدنی و صنعتی گل گهر) با 251 واحد، نماد همراه (شرکت ارتباطات سیار ایران) با 223 واحد، نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با 195 واحد، نماد اخابر (مخابرات ایران) با 188 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با 185 واحد، نماد شتران (پالایش نفت تهران) با 169 واحد، نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با 164 واحد، نماد کچاد (معدنی‌وصنعتی‌چادرملو) با 163 واحد، نماد پارس (پتروشیمی پارس) با 151 واحد، مبین (پتروشیمی مبین) با 150 واحد، نماد وغدیر (سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌) با 141 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) با 134 واحد، نماد وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) با 103 واحد، نماد فملی (ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌) با 102 واحد، نماد وبملت (بانک ملت) با 99 واحد، نماد فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با 90 واحد و نماد حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) با 88 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

معاملات بورس تهران در فصل تابستان با جهش ۵/ ۴۷ درصدیشاخصکل به پایان یافت تا بازدهی این بازار در نیمه نخست سال به بیش از ۶۶ درصد برسد. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد، افزایش جذابیت سرمایه‌ گذاری درسهامهم زمان با تضعیف ارزشپولملی، حذف سقفرقابتبرای محصولات نفتی، فولادی وپتروشیمیدربورس کالاو ورودنقدینگیقابل توجه به بازار سهام از دلایل جهش ۵۱ هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص کل در معاملات فصل گذشتهبورس تهرانبه شمار می‌ رود.

رشدخیره‌ کننده شاخص سهام طى معاملات تابستان در شرایطى رقم خورد که حالا انتشار گزارش‌ های ماهانه و نیم‌ سال اول شرکت‌ ها می‌ تواند تصویر روشن‌ تری از وضعیت سودآورى شرکت‌ ها ارائه دهد.

امرى که در کنار موارد دیگر همچون رفتار سیاست‌ گذار در قبال آزاد‌سازی قیمت‌ ها می‌ تواند، مسیر حرکت شاخص سهام در ماه‌ های آتی را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان رصد عوامل غیر اقتصادی نیز از نگاه سهامداران دور نخواهد ماند.

منبع: تابناک اقتصادی 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24