Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا سرانجام اعلام کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را وضع خواهد کرد.

آغاز فاز دوم جنگ آمریکا با تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چینی

بورس24 : تعرفه‌های جدید روی ۶۰۰۰ قلم کالا اعمال خواهد شد که بزرگترین دور تعرفه‌های آمریکا تاکنون محسوب می‌شود. کیف دستی، برنج و منسوجات شامل این تعرفه‌ها خواهند بود. اما رییس جمهور آمریکا ساعتهای هوشمند اپل، فیت بیت و سایر محصولات مصرفی مانند دوچرخه، کلاه ایمنی و صندلی کودک برای خودرو را مشمول این تعرفه‌ها نکرد.

ترامپ در بیانیه‌ای دور جدید تعرفه‌ها را اعلام کرد و هشدار داد اگر چین علیه کشاورزان یا صنایع آمریکا به اقدامات تلافی جویانه متوسل شود، آمریکا فورا فاز سوم را که تعرفه روی ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر واردات از چین است، دنبال خواهد کرد.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت: تعرفه‌ها برای لیست کالاهای اعلام شده ۲۴ سپتامبر آغاز خواهد شد اما تعرفه‌ها تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند تا شرکتهای آمریکایی فرصت پیدا کنند زنجیره تامین خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

آمریکا و چین در یک جنگ تجاری که بازارهای مالی جهان را در چند ماه گذشته متلاطم کرده است، تاکنون روی واردات کالاهای یکدیگر به ارزش ۵۰ میلیارد دلار تعرفه وضع کرده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته مقامات چینی بلند پایه از جمله لیو هی، معاون نخست وزیر این کشور را برای گفتگو درباره اختلافات تجاری دعوت کرد اما وال استریت ژورنال به نقل از مقامات چینی نوشت: اگر دولت ترامپ تعرفه‌های جدید روی واردات کالاهای چینی را اجرا کند ممکن است مقامات چینی حاضر به شرکت در مذاکرات تجاری پیشنهادی با واشنگتن در اواخر ماه جاری نشوند.

واشنگتن از پکن خواسته است دسترسی به بازار خود و حمایت از مالکیت معنوی برای شرکت‌های آمریکایی را بهبود دهد، یارانه‌های صنعتی را کاهش داده و کسری تجاری ۳۷۵ میلیارد دلاری با آمریکا را کم کند.

بازارها از این واهمه دارند که جنگ تجاری میان دو غول اقتصادی جهان به سرمایه‌گذاری تجاری، تجارت و رشد اقتصادی لطمه بزند.

رییس جمهور آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود علاوه بر تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی، آماده است روی ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر واردات چین تعرفه اعمال کند که به معنای وضع مالیات بالاتر روی کل واردات چینی است.

بر اساس گزارش رویترز، چین در اوت فهرست از تعرفه‌های تلافی جویانه روی واردات ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی را رونمایی کرد که شامل گاز طبیعی مایع و برخی از مدل‌های هواپیما است و تهدید کرد اگر واشنگتن تعرفه‌ها روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را اجرایی کند، آن را عملی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24