Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بانک ملت در سال ٩۶ رشد ٢٢ درصدی منابع ریالی و ارزی را گزارش کرده و از لحاظ مانده منابع و سپرده های ارزی رتبه اول را در صنعت بانک داری به خود اختصاص داده است اما ...

لیدر صنعت بانکداری را بشناسیم!

بورس24 : بانک ملت از بانک های باسابقه و بزرگ در کشورمان به حساب می آید و در طول سال های اخیر که صنعت بانکداری با مشکلات زیادی روبرو شد علیرغم افت قیمت اما در بازار سرمایه قابل معامله بود و این موضوع به عنوان یک مزیت برای سهامداران این بانک به شمار می رفت و اکنون با رشد قیمتی مناسب، احتمالا بسیاری از سهامداران سالیان اخیر این بانک از زیان هم خارج شده اند.

بانک ملت در طول سال 96 توانست رتبه اول را در سپرده های قرض الحسنه جاری بدست بیاورد و در سپرده های بلند مدت نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. منابع پولی به عنوان شریان اصلی بانک بحساب می آید و در این میان سپرده های ریالی این بانک نسبت به همتایان خود قابل توجه می باشد و از این حیث در صنعت بانکداری رتبه دوم به خود اختصاص داده است و در جذب منابع ریالی و ارزی موفقیت قابل توجهی داشته است.

پتانسیل کنونی بانک ها از دید بازار سرمایه موجودی ارز بوده که به بهانه تسعیر درآمد ها و موجودی ها پتانسیل افزایش قیمت را پیدا کرده اند. در این میان بانک ملت در سال 96 رشد 22 درصدی منابع ریالی و ارزی را گزارش کرده و از لحاظ مانده منابع و سپرده های ارزی رتبه اول را در صنعت بانک داری به خود اختصاص داده است اما اینکه این موجودی قرار است چگونه، چه وقت و به چه نرخ تسعیر شود برای بازار مبهم است.

از لحاظ اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه ها تعهداتی که بانک ملت طی سال های اخیر گرفته رشد مناسبی داشته و سهم قابل توجهی از این بابت را در صنعت در اختیار خود دارد. همچنین در بخش درآمدهای عملیاتی در طی دوره 5 ماهه، 15 درصد از مجموع درآمد تسهیلات ارزی از این محل پوشش داده شده است.

همچنین در جدول زیر مشاهده می گردد که حدود یک چهارم از کل مصارف ریالی و ارزی مربوط به بانک ملت است که حکایت از نقش پر رنگ این بانک در تحولات صنعت دارد. به معنای دیگر تحولات صنعت بانکداری میسر نخواهد شد مگر با تحولات در بانک های بزرکی نظیر بانک ملت.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24