Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران پس از ١٠ سال تغییر کرد. محمد ابراهیم پورزرندی رئیس هیات مدیره بورس تهران پس ازپایان جلسه تصمیم گیری به خبرنگار بورس ٢۴ گفت : در پی تمایل حسن قالیباف اصل به کناره گیری از پست مدیریت عاملی بورس تهران پس از یک دهه فعالیت ، هیات مدیره جدید شرکت بورس عصر امروز از بین ٧ کاندیدا ، علی صحرایی معاون کنونی عملیات و بازار بورس تهران را به عنوان مدیرعامل جدید نهاد اجرایی بازار سهام انتخاب و معرفی کرد.

تغییر مدیرعامل بورس تهران پس از یک دهه

بورس24 : مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران پس از 10 سال تغییر کرد.

محمد ابراهیم پورزرندی رئیس هیات مدیره بورس تهران پس ازپایان جلسه تصمیم گیری به خبرنگار بورس24 گفت : در پی تمایل حسن قالیباف اصل به کناره گیری از پست مدیریت عاملی بورس تهران پس از یک دهه فعالیت ، هیات مدیره جدید شرکت بورس عصر امروز از بین 7 کاندیدا ، علی صحرایی معاون کنونی عملیات و بازار بورس تهران را به عنوان مدیرعامل جدید نهاد اجرایی بازار سهام انتخاب و معرفی کرد.

وی تاکید کرد : در جلسه عصر امروز هیات مدیره بورس بر سر مدیریت عاملی علی صحرایی همه اعضا اجماع نظر داشتند ، لکن تائید این پست در گرو تائید نهایی این تصمیم توسط سازمان بورس و اوراق بهادار است.

رئیس هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران به سه شاخصه اصلی برای انتخاب مدیرعامل جدید نهاد اجرایی بازار سهام اشاره کرد و افزود : طبق مقرراتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای تعیین مدیران عامل بورس ها در نظر گرفته ، در هیات مدیره روی سه شاخصه اصلی شامل سوابق اجرایی و علمی ،  داشتن برنامه برای اداره نهاد اجرایی بازار سهام و ویژگی های اخلاقی و حرفه ای وسایرتوانمندی های مدیریتی کار شد و نهایتا 11 نفر برای مدیریت عاملی بورس تهران کاندیدا شدند.

وی توضیح داد : علاوه بر۷ کاندیدایی که اعلام آمادگی کرده بودند از آقایان، علی سعیدی ، علی رحمانی ، حسن قالیباف اصل ، مصطفی امید قائمی ، رضا راعی و سید علی حسینی که از مهمترین کاندیداهای پست مدیرعاملی بورس تهران بودند درخواست گردید که ایشان قبول مسئولیت نکردند و از بین سایر کاندیداهای موجود علی صحرایی با کسب امتیازات بالا از میان سه شاخصه مزبور به عنوان مدیرعامل جدید بورس انتخاب و به نهاد ناظر برای تائید نهایی معرفی شد.

این مقام مسئول با بیان این که هیات مدیره شرکت بورس دو شرط عمده برای تعیین مدیرعامل جدید بورس داشت ، گفت : اجماع نظر همه 7 عضو هیات مدیره در کنار نبود گزینه دومی که همه امتیازات را داشته باشد ، دو شرط عمده هیات مدیره بود که خوشبختانه امروز با احراز این دو شرط عمده تصمیم هیات مدیره برای معرفی گزینه نهایی پست مدیرعاملی بورس قطعی شد.

پور زرندی در برابر این سوال که هیات مدیره جدید شرکت بورس چه انتظاری از مدیرعامل جدید دارد ، توضیح داد : از نظر ما بازار سهام باید توسعه پیدا کند و اندازه بازار باید خیلی بزرگتر از اعداد و ارقامی که در حال حاضر هست ، باشد.بنابراین مدیرعامل جدید باید علاوه برافزایش محصولات و خدمات موجود روی پذیرش شرکت های جدید متمرکز شود و برنامه های خود برای افزایش ضریب نفوذ بورس در اقتصاد کشور را به سرعت اجرایی کند.افزون بر این ، شفافیت بازار را افزایش دهد تا سرمایه گذاران با ضریب اطمینان بالاتری در این بازار فعالیت کنند.

وی در پایان از تلاش های حسن قالیباف اصل در مدت حضور 10 ساله در پست مدیریت عاملی شرکت بورس قدردانی کرد و اذعان داشت : پست مدیریت عاملی بورس تهران به درخواست دکتر قالیباف دستخوش تغییر و تحول شده است.

گفتنی است ، پس از علی رحمانی و حسن قالیباف اصل ، علی صحرایی سومین مدیرعامل شرکت بورس تهران از زمان پیدایش این نهاداجرایی ( سال 1385)تاکنون محسوب می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24