Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل بانک دی در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص شایعات اخیری که درباره نهایی شدن فروش نیروگاه برق دماوند شنیده می شود ، گفت: هر زمان که مشتری جدیدی برای خرید نیروگاه دماوند اعلام آمادگی کند، بانک با توجه به تغییرات نرخ ارز می بایست نیروگاه را مورد ارزشیابی و ارزش گذاری قرار دهد. بنابراین ممکن است ارزیابی های اخیر این نیروگاه چنین تفکری را در بازار به وجود آورده باشد که فروش آن نهایی شده در حالی که بانک در مرحله ارزشیابی است و به محض مشخص شدن قیمت نهایی نیروگاه، آگهی مزایده آن منتشر خواهد شد.

بانک دی وارد فاز ارزشگذاری نیروگاه دماوند برای واگذاری شد

بورس24 : بانک دی در راستای اجرای دستورالعمل خروج بانک ها از بنگاه داری با هدف افزایش بازدهی نظام بانکی و افزایش توان اعتباردهی بانک ها در چارچوب سیاست های دولت و بانک مرکزی و نیز به منظور تحقق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مطابق اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصلاح ساختار مالی بانک و فروش دارایی‌های مازاد را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.

با توجه به این که کم کم به پایان مهلت معین شده برای خروج بانک ها از دارایی های مازاد، یعنی پایان مهر ماه نزدیک می شویم اخیرا بازار شایعات و گمانه زنی ها داغ شده و موجب شده تا بهای هر سهم بانک دی از محدوده 64 تومان تا 82 تومان صعود کند. امروز هم نماد دی به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی متوقف شد.

اما بانک دی به منظور کمک به ایجاد تحرک در بازار پولی کشور اقداماتی در خصوص فروش برخی از سرمایه‌گذاری‌ها و دارایی‌های مازاد خود از جمله شرکت تولید نیروی برق دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه انجام دادهاست.

واگذاری نیروگاه دماوند نهایی شده؟

محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت فروش نیروگاه برق دماوند گفت: هنوز بحث فروش نیروگاه دماوند نهایی و جدی نشده اما روند واگذاری همچنان دنبال می شود و تاکنون تعدادی مشتری برای خرید این نیروگاه اعلام آمادگی کرده اند اما شرایط پیشنهادی آن ها از نظر بانک دی پذیرفته نشده است.

قربانی با بیان این که بانک دی برای تقویت جریان وجه نقد و اصلاح ترکیب ترازنامه به دنبال فروش دارایی های خود است که اغلب آن ها از کیفیت و ارزش بسیار بالایی برخوردارند و در نوع خود منحصر به فرد هستند، افزود: بر اساس تصمیم مدیران ارشد، بانک در نظر دارد تا پایان مهر ماه برای واگذاری بخش زیادی از دارایی ها اقدام نماید و تا آن زمان درخواست هر مشتری که برای خرید نیروگاه برق دماوند اعلام آمادگی کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت ایده آل ترین آن ها از لحاظ قیمت وشرایط انتخاب خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر این که فروش و واگذاری نیروگاه دماوند باید از طریق مزایده صورت گیرد، گفت: آگهی مزایده نیروگاه می بایست از طرف بانک دی در سامانه کدال منتشر و نتیجه مزایده از طریق همین سامانه به اطلاع عموم برسد. ضمن آن که برای تعیین قیمت پایه مزایده مراحل کارشناسی و ارزشگذاری در حال انجام است.

مدیرعامل بانک دی در خصوص شایعات اخیری که درباره نهایی شدن فروش نیروگاه برق دماوند شنیده می شود ، گفت: هر زمان که مشتری جدیدی برای خرید نیروگاه دماوند اعلام آمادگی کند، بانک با توجه به تغییرات نرخ ارز می بایست نیروگاه را مورد ارزشیابی و ارزش گذاری قرار دهد. بنابراین ممکن است ارزیابی های اخیر این نیروگاه چنین تفکری را در بازار به وجود آورده باشد که فروش آن نهایی شده در حالی که بانک در مرحله ارزشیابی است و به محض مشخص شدن قیمت نهایی نیروگاه، آگهی مزایده آن منتشر خواهد شد.

اگر نیروگاه در مهلت معین شده فروخته نشود ...

قربانی در باره احتمال عدم فروش نیروگاه برق دماوند تا پایان مهلت اعلام شده گفت: اگر نیروگاه در زمان مقرر فروخته نشود، با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته توسط مدیران ارشد، سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و همچنین آورده نقدی افزایش خواهد یافت که هر دو استراتژی به نفع بانک و سهامداران محترم خواهد بود و ضمن خروج بانک از شمولیت ماده 141 قانون تجارت،می تواند ابزار مناسبی برای اصلاح ساختار مالی و افزایش سود آوری بانک باشد.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به این که در حال حاضر افزایش سرمایه یکی از اولویت‌های نظام بانکی است، گفت: عمده بانک‌ها با مشکل کمبود سرمایه و پایین بودن نسبت کفایت سرمایه روبه‌رو هستند و بانک دی نیز با هدف اصلاح ساختار مالی، رعایت مفاد قانون تجارت و نزدیک شدن به استانداردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص رعایت حداقل نسبت کفایت سرمایه، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را افزایش خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24