Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دولت باید از صنعت خودرو به صورت ویژه حمایت کند و هر چند این حمایت باید به صورت منطقی باشد تا منجر به عملکرد انحصاری در حوزه خودروسازی در کشور نشود.

سرنوشت بسته حمایتی دولت از خودروسازان چه شد؟

بورس24 : پس از آغاز دور جدید تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی و خروج شرکای اروپایی و حتی آسیایی خودروسازان، شرایط تولید در صنعت و بازار خودرو و در کنار آن قطعات، به اندازه‌ای بحرانی شده که دولت درصدد ارائه بسته حمایتی از صنعت خودرو و قطعه سازی است.

بر اساس اظهارات مدیر کل نیرو محرکه وزارت صمت در بسته حمایتی دولت به دنبال حمایت مالی از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی است و در نظر دارد تا همه منابع لازم برای حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان پیش‌ بینی شود.

به گفته کارشناسان طرح موضوع ارائه بسته حمایتی دولت از خودروسازان و قطعه سازان، در صورتی که با بررسی و برنامه‌ریزی مناسب و حساب شده انجام شود، پیش بینی می شود امید تازه‌ای در مسیر احیای این صنعت به‌شمار رود این در حالی است که با گذشته نزدیک به یک ماه از طرح این بسته حمایتی توسط وزارت صمت و بحرانی شدن اوضاع تولید در این صنعت، همچنان خبری از ارائه این بسته حمایتی نیست.

بسته حمایتی

در همین راستا یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به طرح بسته حمایتی دولت از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اظهار داشت : دولت باید در طراحی هر گونه بسته حمایتی به صورت مشروط عمل کند تا مشکلات و موانع تولیدی در صنعت خودرو برطرف شود و این امکان فراهم شود که این صنعت از صفر تا 100 تولید را به طور مستقل و بدون وابستگی طراحی و تولید کند.

جواد مرزبان راد تاکید کرد : البته منظور از خودکفایی در تولید به مفهوم تامین تمامی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو در داخل نیست و به طور قطع در تهیه و تامین برخی مواد خاص به خارج از کشور نیازمند خواهیم بود.

وی افزود : دولت باید در بسته حمایتی خود از صنعت خودرو صرفا تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند مشروط بر اینکه شرکتها تلاش کنند از مرحله طراحی تا تولید در داخل انجام دهند.

مرزبان با توجه به تداوم مشکل تامین و ترخیص مواد اولیه و قطعه مورد نیاز خودروسازان و افت تولید در ماههای اخیر گفت : در این شرایط انتظار می رود که دولت هر چه سریعتر حمایت خاص و ویژه ای را از صنعت قطعه سازی داشته باشد تا مشکل تامین مواد و قطعات مورد نیاز در این بخش به سرعت برطرف شده و تولید خودروسازان به روند ماههای گذشته باز گشته و موج ایجاد شده در بازار تقاضا و قیمت خودرو نیز از بین برود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطر نشان کرد : در شرایطی که از کشورهایی که سابقه زیادی در تولید و صنعت ندارند و امروز سهم خوبی از بازار ایران کسب کردند تولیدکنندگان مشکلی در تولید ندارند در حالی که در ایران جدای از تحریم های خارجی و موانعی که در این زمینه برای تولید وجود دارد، بخش تولید با موانع داخلی و تحریم های زیادی از سوی دولت روبرو است .

مرزبان تصریح کرد : در حال حاضر کمبود نقدینگی پایین بودن سقف اعتباری خودروسازان در سیستم بانکی و مشکلات تامین و تخصیص ارز از مهمترین مشکلات فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با ارائه بسته حمایتی دولت و رفع موانع داخلی مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به عنوان یکی از مهمترین صنایع اشتغالزا در کشور حل شود تا شاهد افت بیشتر تولید خودرو در ماههای آینده نباشیم.

منبع: پرشین خودرو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24