Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روزنامه العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: بهتر بود رجب طیب اردوغان به کلی ترکیه را از هم پیمان خود، ایالات متحده، دور نمی کرد، تمام تخم مرغ هایش را در سبد پوتین نمی گذاشت و به کلی به سمت روسیه و ایران متمایل نمی شد؛ این اولین اشتباه اردوغان است.

ادعای روزنامه سعودی العرب: اردوغان دچار اشتباه بزرگی شده / روسیه و ایران، در ماجرای سوریه هر چه خواستند از ترکیه گرفتند / آنها به دلیل دشمنی دیرینه با ترکیه و حسابهای قدیمی با آن، به آنکارا پشت خواهند کرد

بورس24 : صالح القلاب در روزنامه العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: بهتر بود رجب طیب اردوغان به کلی ترکیه را از هم پیمان خود، ایالات متحده، دور نمی کرد، تمام تخم مرغ هایش را در سبد پوتین نمی گذاشت و به کلی به سمت روسیه و ایران متمایل نمی شد؛ این اولین اشتباه اردوغان است.

این روزنامه عرب زبان ادامه داد: دیگر اشتباه رئیس جمهور ترکیه آن بود که در آغوش ولادیمیر پوتین درآمده و کلید تمام امور مربوط به سوریه، ترکیه و خاورمیانه را به او واگذار کرد. در حالی که می داند حزب کارگران کردستانی-ترکی که توسط رئیس جمهور روسیه علیه ترکیه به خدمت گرفته شدند، ساخته سازمان اطلاعاتی «ک.گ.ب» شوروی هستند و در آینده ای نزدیک این حزب به عنوان سلاح مسکو و دمشق علیه آنکارا به خدمت گرفته می شوند.

اکنون، پوتین و ایران، که دشمنی دیرینه ای با آتاترک و عثمانی ها دارند، با آنکارا وارد تعامل شده و هر چه خواستند را از آن گرفتند. اردوغان باید از این مسیر که 5 سال در ان حرکت کرده است، دوری کند و بداند اگر از این دایره خارج نشده و به خود، ملت و هم پیمانان سابقش باز نگردد، روسها و ایرانیها هم به دلیل حسابهای قدیمی که از زمان عثمانی ها با ترکیه دارند، به ان پشت می کنند.

اردوغان باید بداند که ترکیه پس از تمام اتفاقات سوریه و با پیروزی روسیه و ایران در مقابله هایی که در سوریه جریان دارد، بیش از پیش اسیب خواهد دید.

این مساله بسیار جدی است و روسها که کینه های تاریخی زیادی در رابطه با ترکیه دارند، به دنبال تشکیل یک دولت کردی وابسته به خود و کوچک کردن ترکیه فعلی هستند.

مشخص است که آمریکایی ها نیز تمام این پیش بینی های جدی را در نظر ندارند و نمی دانند که اگر به دنبال فیصله دادن به امور در سوریه، به نفع ملت آن نباشند و دندان بر جگر نگذاشته و اردوغان را به آغوش خود بازنگردانند، پیش بینی ها می تواند به واقعیت هایی تبدیل شود.

منبع: انتخاب

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24