Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : پس از آزاد سازی سقف نوسان قیمت مس و آلومینیوم و فولاد این بار زمزمه های آزاد سازی سقف رقابت قیمت کالاهای پتروشیمی ها به گوش می رسد خبری که می تواند بازار پتروشیمی ها را متحول کند. سید حسین سلیمی عضو شواری عالی بورس در خصوص زمزمه های اخیر در خصوص آزاد سازی سقف رقابت قیمت کالاهای پتروشیمی در بورس کالا به بورس ٢۴ گفت: جلسه شورا در این خصوص برگزار شد اما تصمیم گیری در خصوص نحوه قیمت گذاری کالاهای پتروشیمی به جهت حساسیت موضوع احتمال ایجاد تلاطمات تورمی و مواردی از این قسم منوط به جلسه روز پنجشنبه و دستور ریاست جمهوری شد. وی گفت: مقررات بورس بر اساس بند ١٨ ایجاب می کند که نحوه قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا باشد و محدودیتی بر نحوه قیمت گذاری اعمال نشود. بنابراین این پیشنهاد که سقف رقابت کالاهای پتروشمی باز شود و نحوه قیمت گذاری اصلاح شود ارائه شده است و باید تا روز پنجشنبه صبر کرد.

دامنه نوسان پتروشیمی ها هم آزاد می شود ؛ همین پنجشنبه...

بورس24 : پس از آزاد سازی سقف نوسان قیمت مس و آلومینیوم و فولاد این بار زمزمه های آزاد سازی سقف رقابت قیمت کالاهای پتروشیمی ها به گوش می رسد خبری که می تواند بازار پتروشیمی ها را متحول کند.

سید حسین سلیمی عضو شواری عالی بورس در خصوص زمزمه های اخیر در خصوص آزاد سازی سقف رقابت قیمت کالاهای پتروشیمی در بورس کالا به بورس24 گفت: امروز جلسه شورای بورس در این خصوص برگزار شد ، اما تصمیم گیری در خصوص نحوه قیمت گذاری کالاهای پتروشیمی به جهت حساسیت موضوع احتمال ایجاد تلاطمات تورمی و مواردی از این قسم منوط به جلسه روز پنجشنبه و دستور ریاست جمهوری شد.

وی گفت: مقررات بورس بر اساس بند 18 ایجاب می کند که نحوه قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا باشد و محدودیتی بر نحوه قیمت گذاری اعمال نشود. بنابراین این پیشنهاد که سقف رقابت کالاهای پتروشمی باز شود و نحوه قیمت گذاری اصلاح شود ، ارائه شده است و باید تا روز پنجشنبه صبر کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال موافقت با این پیشنهاد وجود دارد ؟ گفت: با توجه به اتفاقات و دستور العمل های اخیر جوانب امر نشان می دهد که موافقت شود.

سلیمی همچنین به این سوال که آیا ممکن است فروش کالاهای پتروشیمی از بورس کالا خارج شود گفت: خیر بعید است چنین تصمیمی اتخاذ شود.

وی همچنین در خصوص تغییر احتمالی نحوه محاسبات خوارک پتروشیمی ها هم گفت: طبیعتا تغییرات نحوه قیمت گذاری خوراک در اختیار وزارت نفت است و اگر بررسی کنند که سود شرکت های پتروشیمی به صورت غیر منطقی رشد دارد احتمال اصلاح وجود دارد اما این موضوع در اختیار وزیر نفت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24