Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ایرانی ها راست می گویند ترامپ ثابت کرد ایرانی‌ ها گفتند: نمی‌ توان با آمریکا مذاکره کرد. شما نمی‌ توانید به آنها اعتماد کنید. چرا که آنها شیطان بزرگ هستند. دونالد ترامپ ثابت کرد که آنها راست می‌ گویند...

جان کری: آمریکا قابل اعتماد نیست

بورس24 : جان کری در مصاحبه با سی‌. ان‌. ان ضمن انتقاد از مواضع ترامپ در قبال برجام، اعتقاد ایرانی‌ ها به بدعهد بودن آمریکا را عقیده‌ ای صحیح دانست. 

جان کری ، وزیر خارجه پیشین آمریکا (در دوران باراک اوباما) در گفتگو با برنامه جی. پی. اس شبکه تلویزیونی سی‌. ان‌. ان گفت: ترامپ با خروج از برجام ثابت کرد ایرانی‌ ها درباره اینکه نمی‌ توان به آمریکا اعتماد کرد, راست می‌ گویند.

کری در این مصاحبه گفت ایرانی‌ ها گفتند: نمی‌ توان با آمریکا مذاکره کرد. شما نمی‌ توانید به آنها اعتماد کنید. چرا که آنها شیطان بزرگ هستند. دونالد ترامپ ثابت کرد که آنها راست می‌ گویند.

کری با اشاره به سخنان ترامپ که برجام را بدترین توافق تاریخ توصیف کرده است، گفت: صرفاً گفتن اینکه این توافق بدترین توافق است, واقعاً باعث نمی شود، آن بدترین توافق باشد. در واقع برجام تنها توافق هسته‌ ای است که قوی‌ ترین, موجه‌ ترین, و شفاف‌ ترین توافق در تمام جهان است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود ادامه داد: وضعیتی که اکنون سنای آمریکا با آن مواجه است، وضعی بحرانی است. اگر فردی سندی را از میز کار خود به سرقت می برد و رئیس جمهور هم مایل است، چنین اقداماتی به وقوع نپیوندد یا اگر رئیس جمهور در اقدامی برخلاف قانون اساسی به وزیر دفاع خود یا مقام های نظامی دستور قتل فرد دیگری را می دهد، این اقدامات اشتباه و به صراحت خلاف قانون اساسی آمریکا هستند. اما رئیس جمهور کنونی آمریکا این اقدامات را انجام می دهد.

جان کری افزود: این وضع بسیار خطرناکی است. این برخلاف قانون اساسی است و به هیچ وجه قرار نبوده وضع این گونه باشد. اما برخی افراد به علت اجبار از این وضع حمایت می کنند. این وضع همچنین ناشی از شکاف میان درک رئیس جمهور و واقعیات موجود است.

او گفت: بنابراین وضع کنونی منحصر به فرد است. سنای آمریکا با این هدف تشکیل شده است که بطور دقیق و گسترده بر امور نظارت داشته باشد، به همین علت هم دوره نمایندگی سنای آمریکا شش ساله است. همچنین به این علت قوانین و مقررات مختلفی تدوین شده است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد، متاسفانه در سال های اخیر و بویژه از اواخر دهه 1990 برخی امور و مسائل مجلس نمایندگان آمریکا به سنا منتقل شده است و به نظر من این مسائل از اهمیت سنا کاسته شده است.

جان کری گفت: اکنون زمان آن است، که نمایندگان سنا به پا خیزند و از قانون اساسی و خود نهاد سنا دفاع کنند. اما بنظر می رسد که نمایندگان سنا از انجام این وظیفه شانه خالی می کنند. آنها با این رویکرد به رئیس جمهور اجازه می دهند خارج از همه اصول و مقررات رفتار و عمل کند. این وضع بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: در نتیجه نمایندگان سنا که برای دفاع از قانون اساسی سوگند خورده اند، برای دفاع از آن کاری انجام نمی دهند. نمایندگان سنا همچنین اقدامی برای دفاع از سنا انجام نمی دهند آنها صرفا برای دفاع از رئیس جمهور و حزب متبوع شان تلاش می کنند. بنظر من این اشتباه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24