Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به گفته محسنی مشتریان با مراجعه حضوری یا مجازی به دفاتر غیرمجاز ارائه دهنده خدمات بازار سرمایه اقدام به احراز هویت، اخذ کد بورسی و خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن و بعضا سایر اوراق بهادار کرده و بابت خرید اوراق از هر مشتری مبالغی را به عنوان کارمزد مازاد بر وجوه معامله و کارمزدهای مصوب دریافت می‌کنند.

فرابورس هشدار داد؛ مراقب دفاتر غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات بازار سرمایه باشید

بورس24 : معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در خصوص افرادی که فاقد مجوزهای لازم برای انجام امور مربوط به کارگزاران هستند و وجوه مازاد بر هزینه‌های سازمان بورس را برای انجام معاملات اخذ می‌کنند، هشدار داد.

بهنام محسنی به برخی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بازار سرمایه از سوی دفاتر غیرمجازی که عمدتا توسط بنگاه‌های معاملات ملکی اداره یا معرفی می‌شوند، اشاره کرد و گفت: طی بازدید صورت گرفته از این دفاتر که در پوشش کارگزاران دارای مجوز اغلب در حاشیه شهر تهران و برخی از کلان شهرها مشغول هستند، مشاهده شده که تحت عنوان خرید و فروش تسهیلات مسکن و سهام، ذیل یک کارگزاری اقدام می‌کنند و از هر مشتری مبالغی را به عنوان کارمزد مازاد بر وجوه معامله و کارمزدهای مصوب دریافت می‌کنند.

به گفته وی مشتریان با مراجعه حضوری یا مجازی به این دفاتر اقدام به احراز هویت، اخذ کد بورسی و خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن و بعضا سایر اوراق بهادار کرده و بابت خرید اوراق از هر مشتری مبالغی را به عنوان کارمزد مازاد بر وجوه معامله و کارمزدهای مصوب دریافت می‌کنند. همچنین در صورتی که برای مشتری به صورت اعتباری خرید انجام شود، مبالغی به عنوان بهره این اعتبار از سوی این دفاتر اخذ می‌شود.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران بار دیگر یادآور شد: با توجه به موارد مذکور، اهمیت موضوع از بُعد اخذ وجوه مازاد بر هزینه‌های مصوب سازمان بورس برای انجام معاملات توسط افرادی که مجوز انجام امور مربوط به کارگزاران را اخذ نکرده‌اند قابل هشدار است.

منبع: روابط عمومی فرابورس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24