Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر بازرگانی هند در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به گفت‌وگو درباره راه‌های افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور پرداخت.

پیشنهاد هند برای دو برابر شدن تجارت دوجانبه با ایران

بورس24 : به نقل از پی تی آی، یک مقام هندی اظهار کرد سورش پرابو، وزیر بازرگانی و صنعت هند دو برابر شدن تجارت دوجانبه با ایران از سطح فعلی ۱۳.۸ میلیارد دلار در پنج سال آینده را پیشنهاد کرده است. پرابو قرار بود دوم اکتبر به ایران سفر کند اما سفر وی به دلایلی به تاخیر افتاد. وزیر بازرگانی هند قرار بود در نشست وزیران کریدور حمل و نقل شمال جنوب شرکت کند.

راه‌های افزایش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور در جریان دیدار پرابو و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار در شرایطی که آمریکا ایران را هدف تحریم قرار داده است، مهم محسوب می‌شود. آمریکا از هند و سایر کشورها درخواست کرده است واردات نفت از ایران را تا نوامبر قطع کنند در غیراین صورت با تحریم واشنگتن مواجه خواهند شد.

پرابو پس از دیدار دو وزیر در توییتی نوشت: مذاکرات ما بر توسعه روابط دوجانبه میان هند و ایران فراتر از بخش انرژی و امنیت متمرکز بود.

گانش گوپتا، رییس فدراسیون سازمان‌های صادرات هند اخیرا اظهار کرده که دولت باید به مشکلاتی که در زمینه ارسال محموله‌های صادراتی به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا ایجاد شده است، رسیدگی کند.

ایران سومین صادرکننده بزرگ نفت به هند پس از عراق و عربستان سعودی است. ایران ۱۸.۴ میلیون تن نفت خام در فاصله آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ به هند صادر کرد.

تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۲.۹ میلیارد دلار در سال مالی پیش از آن افزایش یافت. با این حال ارزش صادرات هند به ایران تنها ۲.۶۵ میلیارد دلار است در حالی که واردات این کشور از ایران ۱۱.۱۱ میلیارد دلار است.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24