Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر هر روز برای ما از طرق مختلف پیغام می‌فرستند که بیایید با هم مذاکره کنیم.

روحانی: آمریکایی ها هر دو هفته یک بار برای مذاکره پیغام می دهند

بورس24 : حسن روحانی رئیس‌جمهور در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی با اشاره به ناکامی در برخی از عملیات دفاع مقدس گفت: تقریباً سال ۶۲ ما در جنگ مشکل داشتیم. سپس عملیات موفق خیبر را گذراندیم اما دو مرتبه دچار مشکل شدیم و در سال ۶۳ آنقدر فشار به رزمندگان ما آمد که وقتی عملیات بدر شد، همه امیدمان این بود که این پیروزی بتواند جبران کند.

وی‌ ادامه داد: در بدر هم موفقیت‌ ما ناقص بود، آنجا امام(ره) این‌گونه رزمندگان را دلداری داد و گفت: «نگویید شکست، بگویید عدم‌الفتح» و فتحی به دست نیاوردیم؛ این شکست ما نیست چون راه و مسیر ما درست است.

روحانی اضافه کرد: نمی‌شود اگر چند ماه سختی در راه ما قرار گرفت از اهدافمان عقب‌نشینی کنیم و امیدمان متزلزل شود. همین قصه‌هایی که ما داشتیم منتهی به یک عملیات بزرگ و موفق پیروز به نام والفجر ۸ و فتح فاو شد. زندگی فراز و نشیب دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در خود انقلاب، ما روزهای بسیار سخت و تاریکی داشتیم. سال ۴۱ یک موفقیت و پیروزی را در نهضت اسلامی به دست آوردیم. فروردین سال ۴۲ آن کشتار مدرسه فیضیه رخ داد. محرم پیروزی به دست آوردیم، ۱۲ محرم امام(ره) دستگیر شد. آن حوادث ۱۵ خرداد با آن کشتار بزرگ در کشور رخ داد. فروردین سال ۴۳ امام(ره) از زندان آزاد شد. یک شادمانی بزرگ در مسیر نهضت اسلامی پیش آمد و در آبان همان سال ۴۳ امام(ره)‌ دستگیر و به ترکیه تبعید شد. دو مرتبه مشکلات جدید در پیش روی ما قرار گرفت. این فراز و نشیب نهضت اسلامی تا سال ۵۶ و ۵۷ و تا پیروزی نهایی ادامه داشت.

وی با اشاره به فرار رسیدن سالروز واقعه 17 شهریور و برگزاری چهاردهمین جشنواره شهید رجایی در این روز، اظهار داشت: بهترین الگو برای ما، شهیدان رجایی و باهنر هستند که شما می‌دانید چه روزهای سختی را این دو شهید بزرگوار و مخصوصاً شهید رجایی پشت سر گذاشتند.

روحانی خاطرنشان کرد: مخصوصاً سال ۵۹ سال بسیار سختی بود، درست است شهید رجایی نخست‌وزیر شده بود اما از یک طرف مشکلات در درون دستگاه‌های اجرایی، از یک طرف مشکلات در داخل نیروهای مسلح، از یک طرف جنگ تحمیلی، از یک طرف گروهک‌هایی که به کشتار مردم در گوشه و کنار پرداخته بودند. خیلی روزهای سختی بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: یک روزهایی پیش آمد که هر روز به مجلس می‌رفتیم یک عزیزی را از دست می‌دادیم و یا نماینده‌ای جلوی درب خانه‌اش و یا در مسیر راه شهید می‌شد و یا دیدیم که عده زیادی در حزب به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد:‌ در مجلس شورای اسلامی روی هر صندلی می‌نشستیم بعد از چند روز می‌دیدیم صندلی بغل‌دست ما یک قاب عکس و دسته گل جای آن عزیز آمد. مگر ملت ما ترسید؟ مگر ملت ما عقب‌نشینی کرد؟ ملت ایران با روحیه و مقاومت ایستاد و از آن عبور کرد. مگر این ملت ما، ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چکار می‌کنند و مردمشان هم نمی‌دانند که این حاکمان چه می‌کنند، بترسد؟ اینها با همه هم درمی‌افتند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران، شما بگویید با چه کسی درنیفتاده‌اند. با دوستان سنتی و قدیمی و افرادی که روابط اقتصادی با رقم‌های بالا با آنها دارند روبه‌رو شده‌اند و از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر هر روز برای ما از طرق مختلف پیغام می‌فرستند که بیایید با هم مذاکره کنیم.

روحانی اظهار داشت:‌ دو هفته نمی‌گذرد که یک پیغام جدید برای ما می‌آید. اینجا یا آنجا مذاکره کنیم، ما می‌خواهیم مسائل را حل کنیم (قسم حضرت عباس یا دم خروس). پیغامتان را ببینیم، نرمش در پیام را ببینیم یا عمل ددمنشانه شما را؟ اگر شما راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید، چرا می‌خواهید در زندگی مردم ایران فشار وارد کنید؟

رئیس‌جمهور اضافه کرد: شما فکر کرده‌اید اگر دو ماه، سه ماه، چهارماه یا یک سال بر مردم ما فشار آوردید مردم ما می‌آیند در خیابان دست‌هایشان را بالا می‌برند و می‌گویند ما تسلیم آمریکا شدیم؟ تسلیم کاخ سفید شدیم؟ این خطای شماست. این اشتباه شماست.

وی تأکید کرد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است. امروز جنگ، جنگ روانی است، جنگ تبلیغاتی است، دولت در صف مقدم این جنگ است.

روحانی ادامه داد: اولاً از همه می‌خواهم، همه احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها، قوا و ارکان، امروز نه روز گله هست، نه روز رقابت است، نه خدای ناکرده روز انتقام است. امروز ما در میدان مبارزه هستیم.

وی با اشاره به سال های دفاع مقدس، گفت: در آن مقطع هم حالا ممکن بود بین سپاه و ارتش یک جایی هم اختلاف سلیقه وجود داشت و یا حتی در بعضی عملیات‌ها بین ارتش و سپاه در ستاد که بحث می‌کردیم اختلاف‌نظر بود اما وقتی تصویب می‌کردیم و عملیات شروع می‌شد، ولو اینکه آن عملیات را سپاه انجام می‌داد ارتش نمی‌گفت چون من در قرارگاه مخالفت کردم پس کنار می‌روم. تمام توپخانه ارتش به پشتیبانی می‌آمد. تمام هوانیروز ارتش به پشتیبانی می‌آمد، تمام هواپیماهای نیروی هوایی و تمام سیستم پدافندی به پشتیبانی می‌آمدند. وقتی جنگ شروع شد دیگر از این بحث‌ها نداریم که قبلاً با هم اختلاف نظر و سلیقه داشتیم. اینها برای قبل از شروع جنگ است. جنگ که شروع شد همه در کنار هم هستیم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: یکی از دوستان بسیار خوبم نامه‌ای برایم نوشته، بعد از حضور من در مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سوال نوشته که ای کاش شما این و آن را می‌گفتید. من سه جمله به وی پاسخ دادم و گفتم همه حرف‌های تو درست است، اینها برای شرایط صلح است، خودم بلد بودم، اگر شرایط شما، شرایط صلح بود، اگر دشمن به میدان نیامده بود و آمریکا شمشیر را از غلاف خارج نکرده بود، من جور دیگر صحبت می‌کردم. سخن دیگری می‌گفتم اما امروز روز جنگ با دشمن است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: ممکن است با عده‌ای اختلاف سلیقه داشته باشیم و ممکن است یک روزی هم در انتخابات با هم رقابت کردیم. تمام شد، امروز باهم هستیم. امروز مجلس و دولت باهم است و قوه قضائیه در کنار دو قوه دیگر قرار دارد. ارکان دیگر نظام هم در کنار دولت هستند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه بیانات مقام معظم رهبری در روز پنج‌شنبه را یکبار دیگر مرور کنیم، تصریح کرد: خیلی جمله مهمی گفتند؛ گفتند در روز سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند. مردانگی، مروت، اخلاق، اصول انقلاب، منافع ملی همه اقتضا می‌کند امروز در کنار هم باشیم و همدیگر را یاری کنیم و پشتوانه همدیگر باشیم.

روحانی با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا مقابله کند و از یک طرف حواسش به راست و چپ باشد، اضافه کرد: دولت چند طرف بجنگد؟ در سه جبهه که دولت نمی‌تواند بجنگد، امروز روبه‌روی دولت، آمریکا و رژیم صهیونیستی است. راست و چپ در این میدان جنگ به عنوان دو جناح میمنه و میسره دولت حامی باشند والا اگر من بخواهم به راست جواب دهم و به چپ جواب دهم در آن طرف، ما به جایی نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: من می‌فهمم سال دیگر انتخابات است و به قول معروف ما این کاره‌ایم، ما سال‌ها در انتخابات بودیم. حداقل ۵ دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم و چند دوره در انتخابات خبرگان شرکت کردم. می‌دانم شرایط انتخاب یعنی چه، اما الان همه چیز را باید کنار بگذاریم.

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: روز آزمایش بزرگ ملی ما است. جناحی فکر نکند که اگر آمد علیه دولت یک کلمه گفت محبوب می‌شود. خطا می‌کند، اشتباه می‌کند، می‌گوید چون دولت مشکل دارد پس من هم بیایم یک فشاری به دولت بیاورم و در میان مردم محبوب شوم. مبغوض خواهید شد. این را بدانید، مردم به شما پشت خواهند کرد. مردم به آدم غیور احترام می‌کنند، در زمان جنگ غیرت این را می‌گوید که همه جناح‌ها باید در میدان مبارزه علیه دشمن بیایند. امروز ما دشمنی غیر از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم. نه راست و نه چپ دشمن ما نیستند.

منبع: فارس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24