Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نزدیکترین عرضه به بازار در بورس، پتروشیمی نوری است. در حال حاضر این شرکت در سازمان ثبت شده و سهامی عام است.

پتروشیمی نوری، نزدیک ترین عرضه اولیه در بورس/ گفت و گو با یک مقام مسئول درخصوص صف شرکت هایی که قصد ورود به بورس را دارند

بورس24 : مدتی است که بازارهای مختلف ایران از جمله بازار ارز، مسکن، بازار پول و بازار سرمایه دچار سردرگمی شده اند. در بازار ارز و بازار سکه حباب بیش از حد دیده می شود، به طوری که بسیاری از سرمایه‌گذاران واقعی نمی‌توانند در این بازارها سرمایه‌گذاری جدی داشته باشند چرا که کاملا مشخص است که موجب شده قیمت ها به صورت حباب گونه رشد داشته باشد. حال سوال اصلی این است که سرمایه گذاری در چه بازاری و در چه بازه ای مفید خواهد بود. به عبارتی سرمایه گذار وجود دارد اما بازار مطمئن برای جذب نقدینگی و جذب اطمینان سرمایه گذاری هنوز وجود ندارد. گرچه بازار سرمایه می تواند محل امنی برای ورود سرمایه گذاران باشد اما ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک نشان داده که این ترس در دل سرمایه‌گذاران وجود دارد که چگونه وارد بازار سرمایه شوند. یکی از کم ریسک ترین حالت ها برای ورود نقدینگی، عرضه های اولیه در بازار سرمایه است. عرضه های اولیه به نوعی می‌توانند کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری محسوب شوند.

اسماعیل درگاهی رئیس اداره پذیرش شرکت بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت عرضه های اولیه به خبرنگار بورس24 گفت: نزدیکترین عرضه به بازار در بورس، پتروشیمی نوری است. در حال حاضر این شرکت در سازمان ثبت شده و سهامی عام است.

وی گفت: از شرکت آخرین صورتهای مالی میان دوره ای را خواسته ایم که در صورت ارائه، نماد عرضه خواهد شد. احتمالاً زمان عرضه در شهریور ماه و یا اوایل پاییز خواهد بود.

وی در مورد سایر عرضه ها نیز گفت: پتروشیمی مروارید، پلی پروپیلن جم، شرکت تولید تخم مرغ سیمرغ، شرکت تامین سرمایه نوین، از دیگر شرکت‌های قابل عرضه در بورس هستند.

وی در خصوص منتفی شدن عرضه شرکت نفت و گاز پرشیا گفت: این شرکت در حال حاضر در بورس عرضه نمی‌شود و دلایل آن عدم ارائه برخی اطلاعات به بازار بوده و بورس هم رغبتی به ارزش این شرکت نشان نداده است.

درگاهی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی کاهش عرضه های اولیه چیست؟ گفت: به هر حال ما می‌توانیم کاری کنیم که جذب سرمایه گذار جدید در بازار بیشتر شود اما در واقع تنها راه ورود جذب سرمایه گذاران جدید عرضه اولیه است. برای ورود سرمایه گذار جدید می‌توانیم روی سهام های موجود طوری برنامه ریزی کنیم که بسیار پر رنگ تر باشد تا جذب سرمایه‌گذار بیشتر شود.

وی گفت: باید این سوال اینطور مطرح شود که آیا از سایر کانال ها غیر از عرضه های اولیه جذب سرمایه گذار امکان پذیر است؟ در پاسخ می توان گفت که همه چیز بستگی به روش های جذب سرمایه گذار دارد، به طور مثال کاهش زمان بسته شدن نمادها و سایر فاکتورهای لازم که موجب افزایش کارایی و نقدشوندگی در بازار ها می شود. البته عرضه اولیه هم یک راه ورود سرمایه گذار در بازار سهام است.

این مقام مسئول در خصوص عرضه سایر شرکت ها از جمله کشت و صنعت پارس گفت: سازمان در شرکت منتظر گزارش ۶ ماهه است. در صورت ارائه این گزارش به محض صادر شدن، قابلیت عرضه خواهد داشت. به هر حال گزارشگری شرکت ها موجب می شود که از زمان بندی که مورد نظر بورس است فاصله بگیرند و در بازه زمانی مورد نظر از آن عرضه نشوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی بور بور
    علی بور بور

    از اطلاع رسانیتون ممنون

    5 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24