Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : سوالات زیادی در خصوص علل افزایش تقاضا در نماد «ونیکی» ریش سفید بازار سرمایه ایران وجود دارد.اما هیچ یک از مقامات اداره کننده این شرکت پاسخ قاطعی تاکنون نداده اند و گویی شرکت پر خبر سرمایه گذاری ملی ایران جریان خروج اطلاعات از شرکت را مسدود کرده است. با توجه به آخرین بررسی های انجام شده از سوی بورس ٢۴ درباره علل افزایش خرید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در این نماد ، مسئولان این نهاد عمومی ، نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و در نتیجه تمایل این مجموعه برای در اختیار گرفتن کنترل شرکت را علت خرید های خود اعلام کردند.

داستان رقابت های مدیریتی در «ونیکی» جالب شد / شکایت مالک از به حراج گذاشته شدن سهمش / احتمال به تنفس خوردن مجمع

بورس24 : سوالات زیادی در خصوص علل افزایش تقاضا در نماد «ونیکی» ریش سفید بازار سرمایه ایران وجود دارد.اما هیچ یک از مقامات اداره کننده این شرکت پاسخ قاطعی تاکنون نداده اند و گویی شرکت پر خبر سرمایه گذاری ملی ایران جریان خروج اطلاعات از شرکت را مسدود کرده است.

با توجه به آخرین بررسی های انجام شده از سوی بورس24 درباره علل افزایش خرید صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در این نماد ، مسئولان این نهاد عمومی ، نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره و در نتیجه تمایل این مجموعه برای در اختیار گرفتن کنترل شرکت را علت خرید های خود اعلام کردند.

همانطور که قبلا هم به طور مفصل مواردی درباره این موضوع مطرح شد، توسعه معادن جنوب بلوک 49.8درصدی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را در تاریخ 14 اسفند 95 از بانک تجارت با قیمت پایه 4253ریال خریداری کرد.

اما در تاریخ ششم شهریور ماه سال جاری بلوک 11.93درصدی این شرکت به دلیل بدهی مالیاتی با قیمت پایه هر سهم 172تومان واگذار شد و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها اقدام به خرید این بلوک کرد.

تا اینجای داستان همه چیز روال عادی خود را طی می کند اما بخش جذاب موضوع از اینجا شروع می شود که واگذاری و فروش این بلوک منجر به مخاطره افتادن موقعیت شرکت توسعه معادن جنوب در کنترل مجموعه می شود و با توجه به شرایط جدید ایجاد شده به لطف بدهی مالیاتی ، سهامدار عمده فعلی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها می تواند در این مجموعه نقش تعیین کننده و کنترلی داشته باشد.

با توجه به شنیده های غیر رسمی در بازار به دلیل این که میزان بدهی مالیاتی سهامدار عمده «ونیکی» در حدود 115میلیارد تومان بوده است و میزان ارزش فروش بلوک 11.93درصدی شرکت 143 میلیارد بوده است سهامدار عمده به دودلیل اقدام به طرح دعوی در خصوص این واگذاری نموده است یکی به دلیل قیمت و دیگری به میزان سهام واگذار شده.طبیعتا با این وجود سهامدار عمده فعلی برای خریدن وقت اضافی و از دست ندادن تاج و تخت خود به احتمال خیلی زیاد در مجمع پیش رو که روز پنج شنبه برگزار خواهد شد شرکت نخواهد کرد و مجمع پیش رو به تنفس می خورد، چرا که این سناریو پیش تر در انتخابات هیئت مدیره و مجمع عادی سالانه شرکت آلومینیوم ایران به طرق مختلف عملیاتی شده بود.

در نتیجه صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات تعداد و درصد سهام و حفظ قدرت خود برای در اختیار گرفتن کنترل مجموعه خرید های خرد را انجام می دهد تا هم مجمع به تنفس نخورد و هم سهام لازم را برای دریافت سه کرسی هیئت مدیره در انتخاب اعضای هیئت مدیره را از دست ندهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24