Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید تدبیری از سوی دولت و مجلس اندیشیده شود تا کل زنجیره تولید محصولات از جمله فولاد به اضافه بخش هاى مختلف وارد بورس شود؛ اگر این اقدام انجام شود عرضه و تقاضا متعادل شده و اجحافى در حق طرفین معامله نمى‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن: بازار با عرضه کل زنجیره تولید در بورس تنظیم می‌شود

بورس24 : محسن کوهکن  گفت: قیمت گذارى دستورى صد در صد در هر شرایطى جواب نمى دهد و نمى توان به کار گیرى آن را در بازار پیشنهاد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در برخى از شرایط خاص ممکن است که فرمول هاى حاکم برعرضه و تقاضا باعث برهم خوردن تعادل موجود در میزان عرضه و تقاضا در بازار برخى از کشورها شود که دولت در این کشورها ناگزیر به کنترل و نظارت کالاها و نیازهاى اساسى مردم در بازار خواهد بود.

کوهکن اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده باید نظارت مناسب تری در روند مصرف مواد اولیه داشته باشد تا امکان سودجویی ها آن هم در بازار مواد اولیه به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وضعیت بازار در دو ماه اخیر آنقدر بهم ریخته است که عموما از اختلاف قیمت و دونرخی شدن کالاها نشات می گیرد به طوریکه این اختلاف قیمت ها مسیر بهره برداری از رانت هزار میلیاردی را برای عده ای باز گذاشته است.

به گفته وی، براساس محاسبات انجام شده در حوزه فولاد تا پایان سال ممکن است یک رانت 40 هزار میلیاردى را به وجود آید.

کوهکن اظهار داشت: در صورت تامین تمام مواداولیه یا بخشى از آن با پرداخت ارز 4200 تومانى به صورت بدیهى به دلیل اختلاف قیمت با کالاهاى دیگر میل به سواستفاده برخى از افراد و بالا بردن اشتهاى کاذب را در برخى از مصرف کنندگان به وجود خواهد آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان به نقش بورس کالا در تنظیم بازارها اشاره و تاکید کرد: ما حامى بورس هستیم و باید تدبیری از سوی دولت و مجلس اندیشیده شود تا کل زنجیره تولید محصولات از جمله فولاد به اضافه بخش هاى مختلف وارد بورس شود اگر این اقدام انجام شود عرضه و تقاضا متعادل مى شود و علاوه بر سود عادلانه، اجحافى در حق هیچ یک از طرفین معامله انجام نمى شود.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24