Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

باید خاطر نشان کرد که از لحاظ ارزش بازار و نوسانات اخیر سهم، خط روند کوتاه مدت محدوده ٩٧٠ الی ١٠٠٠ تومان را چه از لحاظ تکنیکالی و چه روانی....

چشم انداز "سپ" یکی از سه شرکت برتر حوزه پرداخت

بورس24 : شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش از شرکت های فعال در حوزه پرداخت کشور با ارزش مارکت حدود 1903 میلیاردتومان این روز ها در محدوده تعادلی  1000-1100 تومان مورد توجه معامله گران قرار دارد.

باید توجه داشت، در صنعت پرداخت کشور 12 شرکت PSP مجوز فعالیت دارند که حدود 80 درصد از سهم بازار متعلق به 5 شرکت اول می باشد. این پنج شرکت برتر از لحاظ سهم بازار تعداد تراکنش، همگی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشند که شرکت پرداخت الکترونیک سامان با نماد "سپ" در هر سه ابزار کارتخوان، اینترنت و موبایل در بین سه شرکت برتر رده بندی می شود و در مجموع کل تراکنش ها نیز در جایگاه دوم قرار دارد.

براساس آخرین گزارش اقتصادی شاپرک، سپ تیرماه امسال بیشترین میزان رشد تراکنش در تمام ابزارهای پذیرش را به خود اختصاص داد. سپ در تیرماه با کسب ۴/ ۱۷ درصد سهم بازار، در رتبه دوم میان ۱۲ شرکت ارائه‌کننده خدمات پرداخت کشور ایستاده است. بر این اساس، تراکنش‌های سپ بیشترین میزان رشد را از نظر تعداد، در مقایسه با سایر شرکت‌ها نشان می‌دهد. بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در تیرماه ۹۷ نسبت به ماه گذشته با رقم مثبت ۲۳/ ۰درصد برای شرکت پرداخت الکترونیک سامان گزارش شده است. همچنین تراکنش‌های موبایلی این شرکت نیز با رشدی ۰.۸۴ درصدی، نشانگر بالاترین میزان رشد در میان تمام شرکت‌ها در این ابزار پذیرش است. بدین ترتیب سپ را می‌توان روبه‌رشد‌ترین شرکت PSP حال حاضر کشور دانست و در همین خصوص از اهداف اصلی شرکت در سال 97 انجام 3.7 میلیارد تراکنش و افزایش مستمر سهم از بازار عنوان می شود.

"سپ" بر اساس عملکرد دوره 8 ماهه بیش از 824 میلیاردتومان درآمد کسب کرده که 13 درصد معادل 106 میلیاردتومان مربوط به یک ماهه مردادماه است و درمجموع همانگونه که در نمودار مشاهده می گردد، از ابتدای سال مالی مجموع درآمدهای شرکت با شیب ملایمی افزایش یافته است. طی این مدت 38 درصد درآمدهای سپ از محل کامزد POS و 32 درصد از محل خدمات کارتخوان حاصل شده است.

همچنین براساس صورت مالی دوره شش ماهه سپ 98.7 میلیاردتومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 45 درصد رشد داشته است. لازم به ذکر است، سود حاصل در نیمه نخست سال معادل 52 درصد از کل سود موردانتظار در سال مالی 97 می باشد که با توجه به رشد تراکنش ها در نیمه دوم سال انتظار می رود تا پایان سال مالی در صورتی که تغییری در قوانین کارمزدی بانک مرکزی و شاپرک رخ ندهد، بودجه پیش بینی شده محقق گردد.

باید خاطر نشان کرد که از لحاظ ارزش بازار و نوسانات اخیر سهم، خط روند کوتاه مدت محدوده 970 الی 1000 تومان را چه از لحاظ تکنیکالی و چه روانی دارای اهمیت نشان می دهد با این حال گزارشات دوره ای و ماهانه می تواند تمایل به خرید سهام را در میان فعالان بازار افزایش دهد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24