Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فقط می خواستند، دادگاه را به انحراف بکشانند اگر دیوان رای عادلانه هم بدهد، آمریکا به رای دیوان گردن نخواهد نهاد می خواهیم، حقانیت ایران بر همگان روشن شود اینجانب در مصاحبه خود تصریح کرده بودم، که اگر چه رای دیوان به لحاظ حقوق بین الملل الزام آور است، اما ظرفیت های نظام بین الملل برای وادار کردن آمریکا به اجرای رای دیوان بسیار محدود است. واشنگتن در گذشته هم در چندین مورد و با وجود صراحت رای دیوان لاهه در پرونده شکایات دولت های دیگر علیه آمریکا، علنا از اجرای رای دیوان استنکاف کرده است. وی افزود: نکته آن است، که ما با علم به اینکه اگر دیوان رای عادلانه دهد و تضییع حقوق ایران را تصدیق کند، آمریکا بنا به سابقه بد خود احتمالا در هر حال به رای دیوان گردن نخواهد نهاد، باز تصمیم گرفتیم، دعوی خود را در دیوان مطرح نماییم، تا حقانیت ایران بر همگان روشن شود...

عراقچی: وکیل آمریکا در دادگاه لاهه از سخنان من سوء استفاده کرد

بورس24 : سید عباس عراقچی در ارتباط با سوءاستفاده وکیل آمریکا در دادگاه لاهه از سخنان وی (عراقچی) گفت: طرف آمریکایی به جای پاسخ به انبوه ادله و استدلالات منطقی و حقوقی وکلای ایرانی به ارائه توجیهات غیر فنی و غیرمرتبط با پرونده مبادرت کرد و با تقطیع صحبت های مقامات ارشد کشورمان و اینجانب و نیز ارائه ترجمه ها و تفسیرهای نادرست، سعی کرد، از پاسخگویی فرار کرده و دادگاه را به انحراف بکشد. 

وی افزود: اینجانب در مصاحبه خود تصریح کرده بودم، که اگر چه رای دیوان به لحاظ حقوق بین الملل الزام آور است، اما ظرفیت های نظام بین الملل برای وادار کردن آمریکا به اجرای رای دیوان بسیار محدود است. واشنگتن در گذشته هم در چندین مورد و با وجود صراحت رای دیوان لاهه در پرونده شکایات دولت های دیگر علیه آمریکا، علنا از اجرای رای دیوان استنکاف کرده است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: نکته آن است، که ما با علم به اینکه اگر دیوان رای عادلانه دهد و تضییع حقوق ایران را تصدیق کند، آمریکا بنا به سابقه بد خود احتمالا در هر حال به رای دیوان گردن نخواهد نهاد، باز تصمیم گرفتیم، دعوی خود را در دیوان مطرح نماییم، تا حقانیت ایران بر همگان روشن شود.

گفتنی است، جدال نفس گیر تیم های حقوقی ایران و آمریکا در دیوان دادگستری بین المللی روز گذشته (پنجشنبه) به پایان رسید و در روزهای آتی مشخص می شود، که دادگاه لاهه حق را به کدام کشور خواهد داد.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24