Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی فولاد مبارکه اصفهان به شائبه فعالیت انحصاری این شرکت بزرگ فولادی واکنش نشان داد. محمد ناظمی هرندی : از برخی افراد خاص توقع راستگویی درباره فولاد مبارکه را نداریم کسانی که یک روز از عرضه در بورس کالا و حذف مچینگ دم می‌زنند، یک روز از فروش به قیمت جهانی دم می‌زنند، یک روز از عرضه خارج بورس دفاع می‌کنند، در حالی که هیچ عملکرد مالی و مالیاتی و نحوه تولید و فروش برخی اعضای شاخص‌ آن ها مشخص نیست اصلا مشخص نیست که با محصولات دریافتی ارزان قیمت از فولاد مبارکه چه کرده‌اند.آن ها دروغ پراکنی می‌کنند و مبارکه را به محدود کردن عرضه متهم می‌کنند. این روزها خواهد گذشت و روزی که چندان دور نیست این سوال مطرح خواهد شد که با چه استدلالی هزاران میلیارد تومان تفاوت قیمت و رانت به سمت معدودی افراد سوق داده شد!؟

وقتی رانتخواران بی پروا می شوند!

بورس24 : سخنگوی فولاد مبارکه اصفهان به شائبه فعالیت انحصاری این شرکت بزرگ فولادی واکنش نشان داد.

محمد ناظمی هرندی با ذکر این نکته که اساسا انحصار تعریف خاص خودش را دارد ، تصریح کرد:در سال‌های اخیر فولاد مبارکه با دوری از بازی‌های سیاسی و منفعت طلبی‌های فردی و گروهی توانسته انرژی خودش را بر روی ماموریت اصلی یعنی توسعه متوازن در طول زنجیره ارزش و تولید حداکثری متمرکز کند. این که در حال حاضر سایر تولید‌کنندگان ورق گرم فولادی کار نمی‌کنند و یا با ظرفیت پائین کار می‌کنند ولی فولاد مبارکه در سخت‌ترین شرایط بالاترین رکوردهای تولید را دارد دلیل بر کارایی این بنگاه اقتصادی است و به همین دلیل فولاد مبارکه همواره فراتر از تعهدات در بازار داخل عرضه محصول داشته است.

سخنگوی فولادمبارکه در ادامه به رکوردهای غول فولادسازی ایران اشاره کرد و افزود : امروز نسبت به سال ۹۱ فولاد مبارکه با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومانی ،توانسته افزایش ظرفیت ۴۰ درصدی و افزایش تولید ۳۰ درصدی داشته باشد و ضمن تکمیل زنجیره تولید به ویژه در بخش معدن ، سوددهی مناسبی برای سهامدار داشته باشد.

این مقام مسئول در فولاد مبارکه با بیان این که امروز که واردات ورق فولادی به صرفه نیست و آقایان افزایش عرضه‌های فولاد مبارکه تا حدود ۷۰ درصد بیش از سال ۹۴ را کتمان می‌کنند، تصریح کرد: برخی افراد هر روز اشتهای بی‌انتهای خود به سودآوری از طریق رانت تفاوت قیمت فولاد در بورس کالا و بازار آزاد را در قالب مصاحبه‌های بی‌پروا و حمله به مبارکه به نمایش می‌گذارند ؛ آن ها فراموش کرده‌اند سال ۹۴ به دلیل منفعت بالا در واردات به دلیل دریافت ارز مبادله‌ای و عدم تعرفه به دلیل جعل محصول وارداتی تحت عنوان ورق ممزوج چه خسارت‌هایی به کل تولید داخل زدند ، حال آن که فولاد مبارکه آن شرایط را با سلامت و البته به دشواری و با مجاهدت مدیران و کارگران زحمتکش طی کرد اما امروز مورد هجمه گروه فشار مستقر در یک تشکل صنفی است.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در پایان اظهار کرد : از این افراد خاص! توقع نداریم حقیقت را بگویند زیرا منفعت آنی برای آن ها از همه چیز مهم‌تر است!کسانی که یک روز از عرضه در بورس کالا و حذف مچینگ دم می‌زنند، یک روز از فروش به قیمت جهانی دم می‌زنند، یک روز از عرضه خارج بورس دفاع می‌کنند، در حالی که هیچ عملکرد مالی و مالیاتی و نحوه تولید و فروش برخی اعضای شاخص‌ آن ها مشخص نیست و مشخص نیست که با محصولات دریافتی ارزان قیمت از فولاد مبارکه چه کرده‌اند.آن ها دروغ پراکنی می‌کنند و مبارکه را به محدود کردن عرضه متهم می‌کنند. این روزها خواهد گذشت و روزی که چندان دور نیست این سوال مطرح خواهد شد که با چه استدلالی هزاران میلیارد تومان تفاوت قیمت و رانت به سمت معدودی افراد سوق داده شد!؟همانگونه که رهبر معظم انقلاب در خصوص بازار سکه و ارز فرموده‌اند که باید از سیاست‌های غلط دوری کرد و با تدبیر مانع ایجاد رانت و حیف و میل سرمایه‌های ملی شدند، این انتظار از سیاست‌گذاران در حوزه فولاد است که با تدبیر صحیح جلوی تضییع حقوق میلیون ها نفر از مردم که به نوعی مالکان اصلی بنگاه‌های بزرگ فولادسار هستند گرفته شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24