Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سپرده گذاری ارزی در بانک ها آغاز شده و بانک ها سپرده گیری ارزی را آغاز کرده اند. این موضوع از طرف بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده و مطابق با بخشنامه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند مبالغ ارزی خود را نزد بانک ها سپرده نمایند.

آغاز بازگشایی سپرده های ارزی با سود و ضمانت بازگشت ارز/ مدیرعامل پست بانک: مردم اعتماد کنند، بانک مرکزی تضمین کرده است

بورس24 : بازار ارز طی چند ماه گذشته نوسانات زیادی داشته است. این موضوع منجر شد تا برخی سرمایه گذاران آن را به عنوان بازاری برای سرمایه گذاری ببینند. آن ها ارز را با قیمت پایین تر خریداری کرده و با قیمت بالاتر می فروختند. این موضوع منجر به نوسانات زیاد شد و ارز موجود در جامعه در دست عده ای خاص ماند. با تغییر مدیریت در بانک مرکزی سیاست های جدید اتخاذ شد و نتیجه آن تشکیل بازار ثانویه ارزی بود. روز گذشته نیز ابلاغیه ای به بانک ها داده شد که آن ها می توانند اقدام به دریافت سپرده های ارزی با سود ارزی نمایند. این سپرده ها به صورت ارز نیز برگردانده می شوند. این موضوع بازار ارز را مدیریت خواهد کرد.

خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک در گفتگو با بورس24 در خصوص سپرده گذاری ارزی گفت: سپرده گذاری ارزی در بانک ها آغاز شده و بانک ها سپرده گیری ارزی را آغاز کرده اند. این موضوع از طرف بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده و مطابق با بخشنامه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند مبالغ ارزی خود را نزد بانک ها سپرده نمایند.

وی ادامه داد: این موضوع به این جهت بوده که برخی از افراد در نگهداری اسکناس خود با مشکل رو به رو هستند و با این بخشنامه می توانند ارز خود را در بانک ها سپرده گذاری نمایند.

وی تاکید کرد: در گذشته این نگرانی وجود داشت که بانک ها ممکن است سپرده ارزی افراد را به ریال به آن ها بازگرداند اما در حال حاضر و با این بخشنامه بانک ها سپرده گذاری را انجام می دهند و سپرده گذاران نیز می توانند ارز خود را در بانک ها گذاشته و موقع برداشت، ارز دریافت نمایند.

فرحی افزود: این سپرده گیری بسیار جذاب بوده و قرار بر این است که به سپرده های دلاری سالانه 4 درصد و به سپرده های یورویی سالانه 3 درصد سود تعلق بگیرد، پرداخت این سود هم، به سپرده گذاران به صورت ارزی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: چنین موضوعاتی در سایر کشورها نیز وجود دارد و آن ها به سپرده های ارزی خود بین 1 تا 2 درصد سود سالانه می دهند و در برخی کشورها هم این سود منفی است. در نتیجه در ایران جذابیت کافی برای جذب سپرده های ارزی وجود دارد.

مدیرعامل پست بانک عنوان کرد: این موضوع این امکان را به وجود می آورد که علاوه بر سود سپرده می توانند پول خود را به صورت ارزی دریافت نمایند.

وی گفت: این کار از روز گذشته آغاز شده و امیدواریم که این طرح بتواند ارز بلوکه شده در جامعه را به گردش در آورد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24