Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وکیل دولت آمریکا: تحریم‌ های آمریکا در کاهش ارزش ریال نقشی نداشت! دادگاه لاهه هم فاقد صلاحیت قضایی است، برای پرداختن به این موضوع! دومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، با حضور وکلای دولت آمریکا در مقر این دادگاه در هلند برگزار شد. گفتنی است، رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه فردا چهارشنبه با ارائه پاسخ وکلای حقوقی ایران به استدلال‌ های امروز وکلای دولت آمریکا ادامه خواهد یافت...

برگزاری دومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه

بورس24 : دومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، با حضور وکلای دولت آمریکا در مقر این دادگاه در هلند برگزار شد. 

دومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا بابت تحریم‌ های یک جانبه واشنگتن علیه کشورمان، امروز (سه‌شنبه) با حضور وکلای دولت آمریکا در مقر دادگاه لاهه در هلند برگزار شد.

دادگاه لاهه، عالی‌ ترین مرجع حقوقی سازمان ملل برای حل مناقشات بین‌المللی به شمار می‌ رود و روند استماع شکایات و دفاعیات نمایندگان دو طرف درباره تحریم‌ ها تا چهار روز ادامه خواهد داشت. 

بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، روز گذشته (دوشنبه) نوبت نماینده ایران بود تا از ساعت ۱۰ صبح الی یک بعدازظهر به وقت محلی (هلند) جزئیات شکایت کشورمان از آمریکا را در دادگاه لاهه اعلام کند و جلسه امروز (سه‌شنبه) به نماینده و وکلای حقوقی دولت آمریکا اختصاص داشت تا به صورت شفاهی مواضع و دفاعیات واشنگتن را در این باره بیان کنند. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم شهریور) نیز این روند تکرار خواهد شد.

در اولین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا که روز گذشته طبق برنامه راس ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران آغاز شد و حدود سه ساعت ادامه داشت،محسن محبی، وکیل دولت ایران در دادگاه لاهه و سه وکیل خارجی به نمایندگی از طرف کشورمان در برابر هیئت ژوری به قرائت متن شکایت ایران از آمریکا و بیان جزئیات مربوط به آثار و تبعات تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی، درمانی، معیشتی و ...؛پرداختند.

جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه

در جلسه امروز که مجددا از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران برگزار شد و تا ساعت ۱۵:۳۰ ادامه داشت، ابتدا نماینده دولت آمریکا در پشت تریبون قرار گرفت و طبق انتظار برای فرار از تبعات حقوقی تحریم‌ های یکجانبه واشنگتن،در ادامه ادعاهای قبلی مقامات آمریکایی، کشورمان را به جاه‌طلبی هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم کرد.

آغاز جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا

وی در دفاعیات خود با بیان اینکه "برجام ابتکار معیوبی بود که فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران را متوقف نکرد (!)" مدعی شد که ایران در حال انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه است و دلیل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نیز جلوگیری از تداوم این فعالیت‌ها و رفع تهدید از برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

وکیل دولت آمریکا همچنین در ادامه اظهارات خود به بیان تاریخچه تحریم‌های قبلی دولت‌های مختلف آمریکا از جمله دولت اوباما علیه کشورمان پرداخت و گفت دلیل اعمال این تحریم‌ها حفاظت از منافع امنیتی ایالات متحده است.

آغاز جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا+تصاویر و جزئیات

در ادامه، یکی دیگر از وکلای دولت آمریکا، دادگاه لاهه را فاقد صلاحیت قضایی لازم برای پرداختن به مناقشات دو طرف بر سر برجام دانست. وی با این ادعا که طبق چارچوبی که در برجام تعریف شده است، در صورت نارضایتی هر یک از اعضا از اجرای این توافق نمی‌توان موضوع را به مراجع حقوقی ارجاع داد،از هیئت ژوری خواست قویا شکایت ایران در این رابطه را رد کند.

وکیل دولت آمریکا همچنین مدعی شد که طبق معاهده «پیمان دوستی، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی» سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴) بین ایران و آمریکا که ایران در شکایت خود به آن استناد کرده است، رفع مناقشات دو طرف باید از طریق دیپلماسی صورت گیرد. البته وی به این نکته اشاره نکرد که توافق برجام که دولت فعلی آمریکا از آن خارج شد نیز حاصل دیپلماسی بود و از طریق مذاکره حاصل شده بود.

وی در ادامه، همانگونه که ترامپ بارها ادعا کرده، مدعی شد که ایالات متحده حاضر است برای رفع نگرانی‌های خود و رفع مناقشات دو طرف با ایران وارد مذاکره شود.

در پایان جلسه‌ی دوم رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، یک وکیل دیگر نیز به نیابت از آمریکا پشت تریبون قرار گرفت و ضمن رد نقش تحریم‌های آمریکا در کاهش ارزش ریال، دلیل لغو مجوزهایی چون مجوز فروش هواپیما به ایران را حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا عنوان کرد.

برگزاری جلسه دوم رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه با حضور وکلای دولت آمریکا+تصاویر و جزئیات

گفتنی است، رسیدگی به شکایت ایران در دادگاه لاهه فردا چهارشنبه با ارائه پاسخ وکلای حقوقی ایران به استدلال‌های امروز وکلای دولت آمریکا ادامه خواهد یافت و در جلسه آخر که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد نیز نماینده و وکلای ایالات متحده مجددا این فرصت را خواهند داشت، تا آخرین دفاعیات و نظرات تکمیلی خود را درباره شکایت ایران ارائه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24