Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران امور زیارتی : به بهانه نبود ارز شیعیان ایرانی از زیارت عتبات محروم شده اند بحران در ٢۵٠٠ دفتر زیارتی

زیارت عتبات عالیات به مرز تعطیلی رسید!

بورس24 : مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران امور زیارتی از کاهش شدید مسافرت های زیارتی به مقصد عتبات عالیات به دنبال نبود ارز مسافری خبر داد.

حسین رضائیان که با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت با بیان این که ما درک می کنیم که شرایط مملکت سخت است و صبوری نیاز دارد اما سیاست های ارزی اخیر سفرهای زیارتی را به حداقل ممکن رسانده است ، توضیح داد :  حدود 2500 دفتر زیارتی در کشور فعالیت می کنند که براساس تشکیلات ، هر دفتر سـه کارمند دارد ، یعنی 7500 خانواده و مجموعا 30 هزار نفر با مشکلات بزرگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند ، چرا که با سیاست های ارزی اخیر سفرهای زیارتی با کاهش 80 درصدی نسبت به قبل مواجه شده و عملا ارزی برای انجام سفرهای زیارتی نیست.

بانک ها از تخصیص ارز زیارتی شانه خالی کردند!

این فعال صنعت گردشگری زیارتی با طرح این پرسش بنیادی که آیا زیارت عتبات عالیات جرم است که ارز به مسافرین خارج از کشور از 500 تا 1000 یورو آن هم برای تفریحات بعضاً ناسالم اختصاص داده می شد ، اما سفرهای زیارتی از دریافت ارز محروم شده اند ، ادامه داد : ممکن است اعلام کنند که قرار بوده ارز زیارتی در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گیرد و 250000 دینار نیز به زائرین داده شود ، سوال من این است چه زمانی این تعهد اجرا شد!؟ گفتند دو بانک تجارت و پارسیان  ارز می دهند جلسات مختلفی هم گذاشتند و در نهایت به بهانه هایی همچون نداشتن شعبات ارزی در شهرستان ها و نداشتن سیستم این امر مهم انجام نشد!سوال اینجاست این ارز کجا رفته آیا در اختیار بانک هاست ؟ یا این هم در خیابان فردوسی به یغما رفت!؟

مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران امور زیارتی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره توسعه سفرهای زیارتی تصریح کرد : مقام معظم رهبری فرمودند مردم از سفرهای سیاحتی غیر ضروری اجتناب کنند و توصیه به زیارت نمودند . اما واقعا بانک مرکزی چه مقدماتی را برای این امر مهم فراهم کرده است؟

فعالان دفاتر زیارتی مسافر کشی می کنند!

رضائیان در ادامه از بحرانی شدن اوضاع دفاتر زیارتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: به صورت مستقیم و غیر مستقیم 30 هزار نفر در کشور و 7500 خانواده از محل فعالیت در حوزه زیارت عتبات عالیات ارتزاق می کنند ، اما فعالان این قشر هم اکنون برای گذراندن زندگی خود مسافرکشی می کنند و زندگی برخی از آن ها به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی در آستانه فروپاشی است.

مبادا از فرهنگ عاشورا بگذریم!

وی در برابر این سوال که برای رفع بحران از وضعیت سفرهای زیارتی چه راهکاری را پیشنهاد می کند ، گفت : اگر به ازای هر زائر حدود 300 دلار ارز جهت خدمات در عراق تخصیص یابد شاید بتوان صنعت سفرهای زیارتی را نجات داد ، البته منظور ما ارز 4200 تومانی نیست که اگر باشد خواسته بالایی برای مردم متدین و شیعه ایران نیست . ارزی معادل 5000 تا 5500 تومان هم می تواند سفرهای زیارتی را برای شیعیان ایرانی فعال نگهدارد.

این فعال دفاتر زیارتی در پایان هشدار داد : ایران بزرگترین کشور شیعه در جهان است  و پرچمدار فرهنگ عاشورا در دنیا ، مبادا به خاطر سوء مدیریت ها از بزرگترین فلسفه انقلاب اسلامی یعنی دفاع از فرهنگ حسینی بگذریم و مبادا مردم ارادتمند به اهل بیت و امام حسین (ع) را به بهانه های قابل رفعی همچون نبود ارز از زیارت عتبات عالیات محروم نمائیم.

منبع : تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24