Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : هیات مدیره جدید شرکت بورس تهران حضور مدیرعامل جدید در نخستین نهاد اجرایی بازار سرمایه را پیگیری می کند. پس از آن که تلاش های هیات مدیره ٧ نفره جدید شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای ادامه حضور حسن قالیباف اصل در این شرکت ١۵٠ میلیارد تومانی به نتیجه نرسید و او پس از یک دهه حضور در پست مدیریت عاملی بورس تهران خواستار کناره گیری از اداره نهاد اجرایی بازار سرمایه است ، سه چهره برای حضور در این پست کاندید شده اند.

بورس تهران با آرایش جدید تغییر چهره می دهد!؟

بورس24 : هیات مدیره جدید شرکت بورس تهران حضور مدیرعامل جدید در نخستین نهاد اجرایی بازار سرمایه را پیگیری می کند.

پس از آن که تلاش های هیات مدیره 7 نفره جدید شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای ادامه حضور حسن قالیباف اصل در این شرکت 150 میلیارد تومانی به نتیجه نرسید و او پس از یک دهه حضور در پست مدیریت عاملی بورس تهران خواستار کناره گیری از اداره نهاد اجرایی بازار سرمایه است ، سه چهره برای حضور در این پست کاندید شده اند.

هیات مدیره جدید بورس تهران شامل وحید رجبیان به نمایندگی از مجموعه صبا تامین ، سولماز وزیرزاده نماینده مجموعه بانک آینده ،محمود رضا خواجه نصیری نماینده کارگزاری خبرگان سهام ، علی اکبر امین تفرشی به نمایندگی از مجموعه ارزش آفرینان پاسارگاد ، عباس نعیمی به نمایندگی از سرمایه گذاری توسعه ملی ، محمد ابراهیم پورزرندی نماینده سرمایه گذاری ملی ایران و محمد مهدی بحرالعلوم نماینده کارگزاری بورس بیمه از هفته گذشته با دستور رسیدگی به درخواست حسن قالیباف اصل مبنی بر کناره گیری ، وارد مذاکره و رایزنی شده اند.

گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است : در خلال این رایزنی ها بهروز زارع مدیر اسبق نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و مدیرعامل سابق تامین سرمایه سپهر ، علی سعیدی معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و روح الله میرصانعی دبیر کنونی کانون کارگزاران برای تصدی پست مدیریت عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاد شده اند.در میان این گزینه ها ، میرصانعی به دلیل گرایش های صنفی موافقان زیادی در میان اعضای هیئت مدیره نداشته و علی سعیدی هم خود هنوز چراغ سبزی برای حضور در این پست نشان نداده است ، حال آن که از بهروز زارع به عنوان گزینه جدی این پست یاد می شود.

اما نکته قابل تامل در رخدادهای در حال وقوع بورس تهران این است که هم مدیرعامل فعلی و هم هیات مدیره جدید بر لزوم رویکرد جدید و تازه نهاد اجرایی بازار سهام برای توسعه و پیشرفت تاکید دارند.

بورس تهران در حالی 12 سال از عمر خود را سپری کرده که همچنان از ورود سازمان بورس و اوراق بهادار به حوزه اجرا رنج می برد.با تغییر روسای سازمان بورس در طول سال های گذشته همواره وعده سپردن اقدامات مهمی همچون بازگشایی و توقف نمادها و گزارش گیری از شرکت ها به شرکت بورس تهران داده شده لکن این اختیار مهم هیچگاه به نهاد اجرایی بازار سرمایه داده نشده است.

قانون بازار اوراق بهادار دو وظیفه توسعه و نظارت را برای سازمان بورس و اوراق بهادار پیش بینی کرده است اما چهار بورس فعال در کشور هیچگاه نتوانستند مانع از ورود نهاد ناظر به حوزه اجرا شوند و این رویکرد که حاصل سازش پذیری مدیران بورس ها با نهاد ناظر بوده سبب شده تا اختیارات اجرایی نهادهای اجرایی همچنان در سطح محدودی دنبال شود.

فعال تر شدن شرکت بورس اوراق بهادار تهران در حوزه بازاریابی و جذب و پذیرش شرکت های جدید ، استقرار در ساختمان جدید به عنوان نماد بازار سرمایه ایران ، اداره شرکت بورس تهران بر اساس قواعد حاکمیت شرکتی ، ارتقای شرکت بورس به عنوان پرچمدار برند بورس اوراق بهادار تهران در مجامع بین المللی و داخلی ، تلاش برای ورود بورس تهران در تصمیم گیری های مهم اقتصادی کشور به عنوان طرف مشورت و نهاد ارائه دهنده راهکار و پیشنهاد و تعامل بیشتر با جامعه بزرگ سهامداری از جمله برنامه های عمده هیات مدیره جدید بورس تهران برای اداره نهاد اجرایی بازار سرمایه است.

اتفاق نظر هیات مدیره جدید بورس تهران این است که شرکت بورس باید در شرایط مستقلانه تری و البته در تعامل با نهاد ناظر بازار سرمایه بتواند با ضرب آهنگ سریع تری رشد و توسعه پیدا کند و مدیرعامل جدید تارگت مشخصی را در حوزه بازاریابی و جذب شرکت های جدید ارائه نماید.

از ابتدای تاسیس شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال 85 علی رحمانی دو سال و حسن قالیباف اصل 10 سال اداره شرکت بورس اوراق بهادار تهران را برعهده داشته است و با حضور قالیباف اصل به عنوان رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا احتمالا بزودی این بورس فعال در کشور شاهد جا به جایی های مدیریتی خواهد بود.

حال باید دید دورجدید حیات بورس تهران آن هم در شرایطی که همه امید به مهار نقدینگی افسار گسیخته توسط بازار سرمایه را دارند ، چگونه رقم خواهد خورد و بورس اوراق بهادار تهران که در دنیا نماد اصلی بازار سرمایه ایران است چه چهره جدید و قوی تری از اقتصاد ایران را می خواهد در دنیا به نمایش بگذارد و آیا اساسا در سال های پیش رو بورس ما چه در جذب نقدینگی و چه در دنیا حرفی برای گفتن دارد!؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24