Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون فارس : ارز را باید به نیما بدهیم که می دهیم ، دولت همیشه در پتروشیمی ها نظارت غیرمستقیم داشته ، الان هم ایضا! دشواری نداریم ، اصلا...

واکنش هلدینگ خلیج فارس به دو خبر مهم درباره پتروشیمی ها

بورس24 : انتشار چند خبر امروز موجب سرگیجه سهامداران صنعت پتروشیمی شد.اول خبرآمد که پتروشیمی ها موظف شده اند ارز حاصل از صادرات خود را تمام و کمال در اختیار بانک مرکزی بگذارند.سپس در خبری دیگر برخی سایت ها مدعی شده اند وزارت نفت تهدید کرده اگر پتروشیمی ها ارز خود را به بانک مرکزی ندهند ، در عزل و نصب اعضای هیات مدیره این شرکت ها مداخله خواهد کرد.

از پتروشیمی های بورسی پیگیر این اخبار و گمانه زنی ها شدیم.

سید علی حسینی معاون تولید و برنامه ریزی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در خصوص ابلاغیه جدید وزارت نفت به پتروشیمی ها به خبرنگار بورس24 گفت: وزارت نفت ‌به عنوان مقام بالادستی شرکت های پتروشیمی این اختیار را داشته که در صورت عدم همکاری شرکت ها اعضای هیئت مدیره آن ها را برکنار کند و این موضوع جدیدی نیست.

وی گفت: دولت در گذشته به این صورت کنترل مستقیم بر روی شرکت ها نداشته اما به صورت غیر مستقیم تحت کنترل دولت بوده‌ایم.

به گفته وی؛ البته این نکته حائز اهمیت است که هلدینگ خلیج فارس از جمله شرکت‌های مهمی است که همیشه ارز خود را در سامانه نیما ثبت کرده است و از این بابت مشکلی ندارد اما دولت و ابلاغیه آن بیشتر به معنی کنترل دقیق بر روی شرکت ها است گرچه شرکت ها در گذشته نیز طبق قوانین عمل می کردند و لاغیر.

وی گفت: این موضوع تاثیر با اهمیتی بر روی شرکت های پتروشیمی از جمله هلدینگ خلیج‌فارس ندارد چرا که در گذشته نیز طبق مقررات در سامانه نیما ارز حاصل از صادرات خود را ثبت می کردیم و از این بابت هیچگونه مشکلی نداشته و نخواهخیم داشت ، دولت نیز به هر حال برای تأکید و نظارت بیشتر و مقررات و انضباط بیشتر این موضوع را ابلاغ کرده است.

حسینی گفت: این مصوبه فقط جهت نظارت دقیق تر است و بار سود و زیانی برای شرکت ها ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24