Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دونالد ترامپ اعلام کرد برایش مهم نیست که اقتصاد کشورهای اروپایی از تعرفه‌های تجاری آسیب ببینند یا خیر.

صحبت‌های ترامپ درباره نرخ بهره، چین، ترکیه، اروپا و ایران

بورس24 : به نقل از رویترز، ترامپ در سخنان جدید خود گفت هیچ‌گونه مصالحه‌ای با ترکیه بر سر کشیش بازداشت شده آمریکایی صورت نخواهد گرفت و گفت برایش مهم نیست که مواضع سرسختانه‌اش در مسائل تجاری و اقتصادی به آسیب دیدن کشورهای اروپایی و بازارهای نوظهور منجر شود.

وی با انتقاد از بانک مرکزی آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره، در سخنانی گفت که باید به فکر گزینه دومی برای ریاست بر بانک مرکزی به جای جروم پاول- رئیس فعلی باشد. ترامپ افزود: از اینکه بانک مرکزی را به دلیل افزایش نرخ بهره سرزنش کند، شرمنده نیست. وی در خصوص روسیه نیز گفت اگر روسیه قدم‌های مد نظر واشنگتن را بردارد، حاضر است تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را بردارد.

روسای جمهور آمریکا در دهه‌های اخیر خیلی کم از بانک مرکزی این کشور انتقاد کرده‌اند چراکه استقلال فدرال رزرو، یکی از اصلی‌ترین بنیان‌های ثبات اقتصادی در آمریکا را تشکیل می‌دهد و بازارهای مالی معمولا به تلاش‌ها برای کاهش این استقلال واکنش شدیدی نشان می‌دهند.

بخش دیگری از سخنان ترامپ به ایران اختصاص داشت که گفت: اگر آن‌ها بخواهند ملاقات کنند، خوب است و اگر نخواهند خیلی مهم نیست.

به دنبال خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه، تنش‌ها بین واشنگتن و تهران شدت یافته است و مقامات ارشد ایرانی با تقاضای ترامپ برای دیدار با آن‌ها مخالفت کرده‌اند. ترامپ با اشاره به دیدارش با شی جینگ ژینگ-رئیس جمهور چین در ماه نوامبر پیش رو در گینه نو گفت که نسبت به حل اختلافات تجاری با چین چندان امیدوار نیست. وی با بیان اینکه جدول زمانی پیشنهادی برای حل اختلافات در حوزه مسائل اقتصادی با چین دارد گفت: مثل آن ها من هم افق دید وسیعی دارم.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24