Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ستاره شهریاری - حسن روستا رئیس هیئت مدیره بانک ملت، در مجمع این بانک در سخنانی گفت: کفایت سرمایه این بانک نسبت به سایر بانک ها بالاتر و به عدد ۸ رسیده است. به گفته او این بانک، از ۲۴۰ روز معاملاتی ۲۲۰ روز را باز بوده است و در مورد فروش اموال و دارایی های مازاد نیز بانک ملت رتبه نخست را کسب نموده است...

رئیس هیئت مدیره بانک ملت در مجمع: پرتفوی بانک را بهینه خواهیم کرد

 ستاره شهریاری - حسن روستا رئیس هیئت مدیره بانک ملت، در مجمع این بانک در سخنانی گفت: کفایت سرمایه این بانک نسبت به سایر بانک ها بالاتر و به عدد ۸ رسیده است.

به گفته او نماد این بانک از ۲۴۰ روز معاملاتی ۲۲۰ روز را باز بوده است و در مورد فروش اموال و دارایی های مازاد نیز بانک ملت رتبه نخست را کسب نموده است.

وی ادامه داد: امیدواریم، پرتفوی خود را بهینه کنیم و جایگاه خوبی در عمل به مسئولیت های اجتماعی داشته باشیم. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع بانک ملت بدون تقسیم سود به پایان رسید و در این مجمع عنوان شد، افزایش سرمایه از محل فروش دلارهایی که ارزان خریداری شدند در راه است. همچنین اعلام شد، فروش دارایی های مازاد در سال جاری قطعی است.  

خبر تکمیلی...  

مجمع بانک ملت با حضور ۷۸ درصد سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 بانک ملت، به دلیل زیان انباشته سودی تقسیم نکرد.

 هیات رئیسه مجمع:

حسن روستا

رئیس مجمع

آقای مرادپور

ناظر اول

آقای خداپرست

ناظر دوم

 

حسن روستا رئیس مجمع، در ابتدای جلسه گفت: با وجود اینکه افزایش سرمایه شرکت ها ۳۵ درصد کاهش داشته و با وجود کاهش ۴ درصدی ارزش کل معاملات در بورس و کاهش ۵ درصدی حجم معاملات انواع اوراق بهادار، بانک ملت توانسته بازدهی خوبی نصیب سهامداران کند. در حالی که برخی از صنایع بازدهی منفی و کمتر از منفی ۱۰ درصد داشتند.

وی گفت: نسبت کفایت سرمایه این بانک نسبت به سایر بانک ها بالاتر و به عدد ۸ رسیده است، این شرکت از ۲۴۰ روز معاملاتی ۲۲۰ روز  باز بوده است. همچنین در مورد فروش اموال و دارایی های مازاد بانک ملت رتبه اول را کسب کرده است. 

وی گفت:  امیدواریم پرتفوی خود را بهینه کنیم و جایگاه خوبی در عمل به مسئولیت های اجتماعی داشته باشیم.

سال 96 سال فروش دارایی مازاد، این روند ادامه دارد...

در ادامه مجمع محمد بیگدلی، مدیر عامل شرکت گفت: بانک ملت اولین بانکی بوده که تصمیم بر خروج از دارایی‌ های مازاد داشته است و بر همین اساس در سال ۹۶ از برخی دارایی های مازاد خود خارج شده است. 

 وی گفت: در سال ۹۷ برج جام بانک ملت به فروش رفته، این تصمیم بسیار حائز اهمیت بوده شرکت بخشی از دارایی ها را به صورت نقدی و بخش دیگر را به صورت غیر نقدی تبدیل کرده است. در ادامه در سال جاری بخش دیگری از دارایی های مازاد به فروش خواهد رسید. 

بیگدلی افزود:  در سال ۹۶ بانک ملت حتی یک روز هم از بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته است. از این محل ۶۶۸۴ میلیارد ریال عاید بانک شده است

افزایش سرمایه در راه داریم... 

مدیر عامل بانک ملت گفت: شرکت در نظر دارد پس از تسعیر ارز و بردن در حساب های  سود انباشته از این محل افزایش سرمایه بدهد تا از معافیت مالیاتی برخوردار شود.

وی در مورد عملکرد بانک نسبت به سال مالی گذشته گفت: رشد دارایی‌ های مولد بانک به میزان ۲۲ درصد و رشد سود خالص بانک ۴۸ درصد بوده است. این در حالی است، که کاهش قیمت بهره ای پول بانک به میزان حدود ۹ درصد و افزایش سهم درصد سپرده های بلند مدت بانک به میزان ۱۳ درصد است. 

به گفته وی؛ عدم اضافه برداشت از حساب جاری بانک نزد بانک مرکزی در تمامی روزهای سال از طریق مدیریت بهینه دستاورد مهمی برای بانک بوده است. 

وی ادامه داد: اعطای حکم قابل توجهی تسهیلات شبانه در بازار بین بانکی در نتیجه مدیریت مطلوب نقدینگی از عملکرد مناسب بانک نسبت به سال مالی گذشته است.

بیگدلی در مورد فعالیت ها و دستاوردهای بانک ملت در سال ۹۶ گفت: مشارکت در طرح های بزرگ و ملی از جمله حوزه نفت و گاز طرح های پتروشیمی فولاد سیمان نیروگاه و صنعت هواپیمایی همچنین مشارکت در پروژه های سندیکایی تامین مالی شرکت ها و پروژه های بزرگ از محل صندوق توسعه و منابع داخلی اعطای تسهیلات قرض الحسنه اعطای تسهیلات مسکن به اقشار خاص از فعالیت ها و دستاوردهای بانک ملت بوده است.  

بند های حسابرسی شرکت ...

بند 4)  بر اساس مفاد ماده 34 اساسنامه صندوق بازنشستگی و از کار افتادگی کارکنان بانک ها، کسری منابع صندوق می‎بایست توسط بانک های عضو آن تامین شود. بر اساس محاسبات اکچوئری، سهم بانک مورد گزارش از کسری منابع صندوق تا پایان سال مالی 96 مبلغ 55409 میلیارد‌ ریال تعیین گردیده است.

شایان ذکر است، بانک ضمن اعتراض به معیارهای مورد نظر در محاسبات اکچوئری در مقطع خصوصی‎ سازی (پایان سال 87) و بعد از آن، از این بابت جمعا مبلغ 29118میلیارد‌ ریال(یادداشت توضیحی 1-26) تسویه و یا ذخیره در حساب ها منظور نموده است. با توجه به مراتب فوق، احتساب ذخیره کافی در حساب ها ضروری ست، لیکن تعیین میزان دقیق آن منوط به مشخص شدن نتایج اعتراض بانک خواهد بود.

پاسخ بند 4) با پارامتر های محاسبه تعهدات بانک ها صندوق بازنشستگی بانک ها در شرف حل و فصل است. در ارتباط با رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال تا ۲۵ هزار میلیارد ریال مربوط به زمان دولتی بودن بانک است این اختلاف در مورد دارایی ها در حال بررسی و توافق است.

بند 6) به‏شرح مندرج در یادداشت‏های توضیحی 12 و 13 صورت های مالی، در سال مالی مورد گزارش، بخشی از بدهی‏ های غیر جاری مشتریان حدودا به ‏مبلغ 107803 میلیارد ‏ریال (سال قبل 87245 میلیارد‏ ریال) با شرایط جدید، استمهال و با تقسیط آنها، به طبقه‏ جاری منتقل گردیده است.

به علاوه بخشی از تسهیلات اعطایی ارزی از سنوات قبل با امهال و شناسایی سود تعهدی و تسعیر ارز، در طبقه جاری منعکس می ‏باشد که بررسی های به ‏عمل آمده حاکی از عدم وصول اصل و سود آنها در سررسید می ‏باشد.

مضافا جریان ورودی منافع آتی حاصل از انتقال مبلغ 9171 میلیارد ‏ریال مانده حساب سود معوق (سال مالی قبل 6767 میلیارد ریال و سال مالی مورد گزارش 2404 میلیارد ‏ریال) به درآمدهای بانک، تاکنون محرز نگردیده است.

به علاوه مفاد بخشنامه ‏های لازم ‏الاجرا مصوب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تفکیک و طبقه‏ بندی تسهیلات اعطایی و عدم برگشت ذخیره تسهیلات استمهالی و احتساب ذخیره مطالبات مشکوک ‏الوصول لازم و اخذ وثایق ارزشمند، به ‏طور کامل رعایت نگردیده است. با توجه به مطالب فوق هر چند تعدیلاتی از این بابت ضروری است، لیکن تعیین میزان دقیق آن در شرایط حاضر برای این سازمان میسر نمی‏ باشد. 

پاسخ بند ۶ ) بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی طبقه بندی دارایی ها بر اساس رسید معوق شده آنها است که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد ذخیره گیری می شود، کل مجموعه بانک سیستمی است که ممکن است، در برخی موارد برخی اشخاص و مشتریان امهال می نمایند، که بانک به آنها تخفیف می‌ دهد، این موضوع از نظر حسابداری نیز مشکلی ندارد. 

*پاسخ بندهای حسابرسی توسط معاون مالی شرکت پاسخ داده شد. 

مصوبات مجمع بانک ملت 

بر اساس مصوبات مجمع بازرس قانونی شرکت تغییر کرده است. 

گفتنی است، همچنین در این مجمع به دلیل زیان انباشته بانک، تقسیم سودی انجام نشد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24