Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

علی رحمانی خبره بازار سرمایه درباره این اقدام شورای عالی بورس به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: اقدام شورای عالی بورس بسیار درست و صحیح بود. زیرا مدل قیمت گذاری کالاها در بازار کالا با واقعیت بازار سازگار نبود. در ماه های اخیر شاهد بودیم که اختلاف قیمت های بازار آزاد و بازار کالا بسیار زیاد بود و این اختلاف قیمت فضای نامناسبی را پدید آورده بود. او تاکید کرد: پایین تر بودن قیمت محصولات در بازار کالا نسبت به بازار آزاد فرصت آربیتراژی بزرگی را برای عده ای فراهم کرده بود که باید اصلاح می شد.

ورود شورای بورس به ماجرای عرضه های بازار کالا درست و به موقع بود

بورس24 : روز شنبه بود که شورای عالی بورس کلیه عرضه های بازار کالا را لغو کرد تا قیمت های پایه محصولات بر اساس سیاست جدید بانک مرکزی تغییر یابد.

علی رحمانی خبره بازار سرمایه درباره این اقدام شورای عالی بورس به خبرنگار بورس24 گفت: اقدام شورای عالی بورس بسیار درست و صحیح بود. زیرا مدل قیمت گذاری کالاها در بازار کالا با واقعیت بازار سازگار نبود. در ماه های اخیر شاهد بودیم که اختلاف قیمت های بازار آزاد و بازار کالا بسیار زیاد بود و این اختلاف قیمت فضای نامناسبی را پدید آورده بود.

او تاکید کرد: پایین تر بودن قیمت محصولات در بازار کالا نسبت به بازار آزاد فرصت آربیتراژی بزرگی را برای عده ای فراهم کرده بود که باید اصلاح می شد.

وی افزود: در واقع سودی که عاید افراد آربیتراژ کننده می شد می بایست در دل شرکت های تولید کننده باقی بماند. شرکت ها برای حفظ سرمایه های خود ملزم هستند که محصولاتشان را با قیمت های مناسب به فروش برسانند ، اما متاسفانه در ماه های اخیر شاهد بودیم که نرخی که تولیدکنندگان محصولاتشان را بر اساس آن می فروختند بسیار پایین تر از بازار آزاد بود.

رحمانی ضمن تاکید بر اقدام مناسب شورای عالی بورس جهت لغو همه عرضه ها در بازار کالا به دلیل مغایرت قیمت های پایه با سیاست های جدید ارزی گفت: قیمت محصولات در بازار کالا با اختلاف زیادی نسبت به بازار آزاد تعیین می شد و این مبنای قیمت گذاری بر اساس دلار 4200 تومانی با سیاست های ارزی جدید دولت هماهنگی نداشت. امیدواریم این اقدام شورای عالی بورس منجر به تصمیم درستی شود و به درستی نیز اجرایی گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24