Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بلاتکلیفی قیمت‌ گذاری محصولات در بورس کالا نکته منفی کار بود امیدواری‌‏ برای به سرانجام رسیدن این بحث بازار را مثبت کرد در دومین روز هفته جاری شاخص بورس، حدود سه هزار واحد رشد پیدا کرد. علت این افزایش چیست و صعودی شدن روند بازار سرمایه ریشه در چه مسائلی دارد؟؛ علیرضا باغانی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، در گفتگویی درباره علت رشد دو هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز گفت: یکی از دلایلی که باعث شد، بازار سرمایه طی هفته‌ های گذشته درجا بزند، بلاتکلیفی قیمت‌ گذاری محصولات در بورس کالا بود که در حال حاضر امیدواری‌‏ به سرانجام رسیدن این بحث در بازار سرمایه ایجاد شده است، که این امر باعث رشد سهام فلزات اساسی و پتروشیمی‌ ها و به دنبال آن رشد شاخص کل بورس طی هفته جاری شد...

علت رشد شاخص بورس از نگاه یک کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

بورس24 : در دومین روز هفته جاری شاخص بورس حدود سه هزار واحد رشد پیدا کرد. علت این افزایش چیست و صعودی شدن روند بازار سرمایه ریشه در چه مسائلی دارد؟ 

علیرضا باغانی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه، در گفتگویی درباره علت رشد دو هزار و ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس در معاملات امروز گفت: روز گذشته شورای عالی بورس تصمیمگرفت، که عرضه محصولات با نرخ دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومان در بورس کالا متوقف شود. 

این کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: دولت شرکت ‏‌های فولادی و پتروشیمی را مجبور کرده است، که محصولات خود را با نرخ دلار دولتی ۴۲۰۰ تومان در بورس کالا عرضه کنند، که این موضوع رانتی را برای یک سری دلالان و واسطه‌ گران ایجاد کرده است.

او گفت: همان طور که دولت در بسته جدید ارزی تورم دلار و نرخ ۹ هزار تومانی ارز آزاد را پذیرفته است باید قبول کند که شرکت‌ های فولادی و پتروشیمی هم محصولات خود یعنی میلگرد، تیرآهن، پلیمر و… را با نرخ دلار آزاد در بورس کالا بفروشند، که شواهد حاکی از آن است که دولت در حال رسیدن به این نتیجه است.

این کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد بازار سرمایه طی هفته‌ های گذشته درجا بزند، بلاتکلیفی قیمت‌ گذاری محصولات در بورس کالا بود که در حال حاضر امیدواری‌‏ به سرانجام رسیدن این بحث در بازار سرمایه ایجاد شده است، که این امر باعث رشد سهام فلزات اساسی و پتروشیمی‌ ها و به دنبال آن رشد شاخص کل بورس طی هفته جاری شد.

باغانی افزود: هر چند که مشخص نیست، دولت قبول کند تا شرکت‌ ها با نرخ دلار آزاد محصولات خود را در بورس کالا بفروشند، اما بدون شک شرکت‌ ها دیگر محصولات خود را با نرخ دلار دولتی در بورس کالا عرضه نخواهند کرد.

منبع: تجارت نیوز  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24