Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خبرهای رسیده به بورس ٢۴ حاکی از آن است : براساس سیاست های بانک مرکزی ٧ بانک و موسسه اعتباری با هم ادغام می شوند.بر اساس گمانه زنی هایی که نیاز به تائید دارد : بانک ها و موسسات ثامن، انصار، حکمت ایرانیان، قوامین، مهر اقتصاد و کوثر به مرکزیت بانک سپه به احتمال زیاد با هم تجمیع و ادغام می شوند. در واقع اداره این ۶ بانک و موسسه اعتباری به بانک سپه سپرده خواهد شد. البته در خصوص نحوه اداره این ۶ بانک و موسسه گفته می شود ، دو سناریو مطرح است یکی این که سرمایه آن ها در بانک سپه تجمیع می شود ؛ یا این که در قالب شرکت های سرمایه گذاری وابسته به مجموعه بانک سپه و به عنوان یک نهاد مالی به حیات خود ادامه خواهند داد...

جزئیاتی از ادغام ۶ بانک و موسسه اعتباری

بورس24 : در پی ادغام دو بانک انصار و ثامن شایعه ای مبنی بر ادغام سایر بانک ها نیز وجود داشت و عملا صحبت از ادغام سایر بانک ها نیز شد.

شنیده ها حاکی از آن است که با تعویض رئیس کل بانک مرکزی و جایگزینی عبدالناصر همتی به جای ولی الله سیف اقدامات اساسی در این خصوص نیز صورت گرفته است.

همتی در ابتدا به بازار ارز سامان داد که نتیجه آن تشکیل بسته ارزی اخیری بود که رونمایی شد و در نتیجه این اقدام ، هیجان موجود در بازار ارز خوابید؛ درست است که هنوز بازار ثانویه ارز دارای ابهاماتی بوده که باید رفع شود اما اقتصاددانان معتقدند که بازار ثانویه ارز به تدریج سامان می گیرد و ابهام ها نیز رفع می شود.

حالا صحبت از ادغام بانک ها شده، نظام پولی ایران دارای نابسامانی هایی است که طی چندین دهه به وجود آمده، زیان بانک ها هر روز متورم تر می شود و آن ها در فروش دارایی های خود ناتوانند به همین دلیل بخش دارایی های ثابت بانک ها بسیار سنگین است، دارایی هایی که به سختی به فروش می روند و یا فروخته نمی شوند.

به نظر می رسد ادغام بانک ها در جهت سامان دهی به سیستم بانکی موجود به زودی اجرایی می شود.

خبرهای رسیده به بورس24 حاکی از آن است : براساس سیاست های بانک مرکزی 7 بانک و موسسه اعتباری با هم ادغام می شوند.بر اساس گمانه زنی هایی که نیاز به تائید دارد : بانک ها و موسسات ثامن، انصار، حکمت ایرانیان، قوامین، مهر اقتصاد و کوثر به مرکزیت بانک سپه به احتمال زیاد با هم تجمیع و ادغام می شوند. در واقع اداره این 6 بانک و موسسه اعتباری به بانک سپه سپرده خواهد شد. البته در خصوص نحوه اداره این 6 بانک و موسسه گفته می شود ، دو سناریو مطرح است یکی این که سرمایه آن ها در بانک سپه تجمیع می شود ؛ یا این که در قالب شرکت های سرمایه گذاری وابسته به مجموعه بانک سپه و به عنوان یک نهاد مالی به حیات خود ادامه خواهند داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24