Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر بهداشت گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز دولتی به دارو اختصاص داده شده است، که با این رقم تمام دارو‌ها به جز مکمل‌ ها مشمول ارز دولتی می‌ شوند...

وزیر بهداشت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز دولتی به بخش دارو اختصاص داده شد

بورس24 : وزیر بهداشت گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز دولتی به دارو اختصاص داده شده است که با این رقم تمام دارو‌ها به جز مکمل‌ها مشمول ارز دولتی می‌ شوند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان درباره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شده بود،گفت: از ۳ و نیم میلیارد دلار ارزی که برای دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار را به دارو داده ایم که با این رقم تمام دارو‌ها به جز مکمل‌ ها مشمول ارز دولتی می‌ شوند. 

وی افزود: رسانه‌ های بیگانه تلاش دارند تا کمبود جدی دارو را در کشور نشان دهند البته ممکن است ما در ماه‌های آینده با مشکلاتی روبرو باشیم، اما در مجموع به طور متوسط قیمت دارو ۹ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ستاد تدابیر ویژه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را تشکیل داده ایم و تلاش می‌کنیم که در هر کجا امکان سودجویی وجود دارد راه‌ها را مسدود کنیم، ما معتقدیم باید اجازه داده شود اقلام دارویی به نرخ آزاد وارد شود و ما به التفاوت آن به بیمه‌ها پرداخت شود و بیمه‌ها باشند که تفاوت ارز دولتی و بازار آزاد را به دارو تخصیص دهند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حال حاضر ۲۲ هزار قلم تجهیزات و ۹ هزار قلم دارو در کشور داریم برای همین کار کنترل دشوار است، اما به کمک هیأت امنای ارزی شرکت‌های فوریتی تشکیل داده ایم تا هر نوع کمبودی در بازار به سرعت تأمین شود.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت‌های تأمین دارو از جانب سازمان تأمین اجتماعی گفت: مصوبه پرداخت سهم نه بیست و هفتم درمان را سازمان تأمین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌کند و اکنون سازمان تأمین اجتماعی حدود ۵ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نوع ارزی که به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص می‌یابد باید یورو باشد، چون اغلب شرکت‌هایی که ما از آن‌ها خرید می‌کنیم اروپایی هستند، پیش از این با آقای زنگنه وزیر نفت توافق کرده بودیم که حتی مبادله صادرات گاز در قبال خرید دارو را با واسطه دو شرکت خارجی انجام دهیم، اکنون برای تأمین ارز مورد نیاز خرید دارو ۷۰ روز بیشتر فرصت نداریم و ما پیشنهاد می‌کنیم تا از صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار به ما وام داده شود تا خرید‌های لازم را انجام دهیم و در یک سال این پول را برگردانیم.

منبع: واحد مرکزی خبر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24