Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه ای با حضور تحلیگران و کارشناسان ارشد بازار سرمایه که به نام اجماع تحلیلگران شناخته می شود، اخیرا در تهران برگزار شد. نتایج گزارش سود مورد اجماع تحلیلگران نشان از خوش بینی مشارکت کنندگان نسبت به رشد بازار سهام دارد. خبر خوشبینی تحلیلگران به آینده بازار سهام تا انتهای سال در شرایطی می‎آید که شاخص بورس از ابتدای سال ٣۶ درصد رشد داشته است.

سهام هنوز ارزان است؟

بورس24 : جلسه ای با حضور تحلیگران و کارشناسان ارشد بازار سرمایه که به نام اجماع تحلیلگران شناخته می شود، اخیرا در تهران برگزار شد.

نتایج گزارش سود مورد اجماع تحلیلگران نشان از خوش بینی مشارکت کنندگان نسبت به رشد بازار سهام دارد. خبر خوشبینی تحلیلگران به آینده بازار سهام تا انتهای سال در شرایطی می‎آید که شاخص بورس از ابتدای سال 36 درصد رشد داشته است.

طبق گزارش سود مورد اجماع تحلیلگران که امروز منتشر شد، نسبت قیمت به سود شرکت‎های بزرگ بازار سهام به کمترین میزان خود در 9 ماه گذشته رسیده است. در این گزارش، نسبت قیمت به درآمد شرکت‎های مورد تحلیل برابر با 4.3 واحد پیش بینی شده است.

این نسبت که حاصل تقسیم ارزش روز بازار سهم بر سود مورد انتظار هر سهم در پایان سال می‎باشد، ابزاری جهت بررسی روند قیمت‎گذاری در بازار سهام می‎باشد.

گزارش سود مورد اجماع تحلیلگران حاصل ارزیابی اعضای 33 گروه مدیریت دارایی نسبت به شاخص‎های درآمدی و سودآوری 60 شرکت بورسی در 19 صنعت بوده و به صورت دوره‎ای توسط این گروه منتشر می‎گردد.

فرهنگ قراگوزلو، یکی از مشارکت‎کنندگان در تهیه این گزارش از شرکت مدیریت سرمایه کیان معتقد است " علیرغم تلاطم‎های موجود در فضای داخلی و بین المللی، رشد قدرتمند سود آوری مورد انتظار در شرکت‎ها، به خوش‎بینی تحلیلگران نسبت به بازدهی بازار در ماه‎های پیش رو منجر شده است".

در گذشته پیش بینی سود توسط شرکت‎های پذیرفته شده در بورس و فرابورس منتشر می‎گردید. طبق دستورالعمل سازمان بورس، از دی ماه سال 1396، شرکت‎ها مجاز به انتشار گزارشات پیش‎بینی عملکرد نیستند، لیکن کماکان الزام به افشای اطلاعات مهم که در سود مورد انتظار هر سهم تاثیر‎گذار است به قوت خود باقی است.

انتشار گزارش سود مورد اجماع در بازارهای بین المللی مرسوم و به عنوان ابزاری جهت اطلاع از رویکرد سرمایه‎گزاران حرفه‎ای بازار سرمایه مطرح می‎باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24