Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: چند تصمیم عقلایی که بانک مرکزی گرفت و بعد به تصویب دولت و ستاد هماهنگی قوا رساند، باعث آرامش در بازار ارز در این چند روز شده است.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی: آرامش به بازار ارز بازگشته است

بورس24 : طهماسب مظاهری در مصاحبه با رادیو با اشاره به انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: چند تصمیم عقلایی که بانک مرکزی گرفت و بعد به تصویب دولت و ستاد هماهنگی قوا رساند، باعث آرامش در بازار ارز در این چند روز شده است.

وی افزود: مجموعه دستورالعمل های مکملی که ظرف چند روز گذشته صادر شد نسبت به تصمیمات 21 فروردین، معقول تر، صحیح تر و امیدوارکننده تر است. اما همچنان چند مصوبه ای که در چند روز اخیر صادر شده نیازمند چند نکته تکمیلی است که در حال صدور آن ها هستند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: اگر بانک مرکزی بتواند استقلال عمل و رای کارشناسی خود را حفظ کند و مواردی غیر از مصلحت به بانک مرکزی دیکته نشود، می توان امیدوار بود که وضع اقتصاد حداقل در حوزه سیاست های پولی و بانکی به نظم و آرامش برسد.

مظاهری با بیان اینکه کاهش قیمت ارز به معنای تقویت ریال و پول ملی، الزامات خود را دارد، اظهار داشت: از جمله این الزامات، استقلال رای بانک مرکزی و عدم ورود بانک مرکزی و رئیس جمهور و سایر اعضای دولت به اعلام نرخ ارز است.

وی در خصوص عرضه ارز پتروشیمی ها در بازار ثانویه و تاثیر آن در بازار گفت: در حال حاضر از این محل، حدود 19 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم ولی همه صادرکنندگان کشور ارز خود را در شرایطی به بازار اقتصادی وارد خواهند کرد که اولا موجب ضرر واحد تولیدی نشود و دوما به عنوان قاچاقچی تلقی نشوند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: اگر شرایط اقتصادی بگونه ای پیش رود که صادر کنندگان از جمله مدیران پتروشیمی ها احساس کنند که می توانند ارز خود را در بازار بفروشند و سود معقولی را برای واحدشان کسب کنند، هم عقل اقتصادی و هم تکلیف دولت و منافع ملی حکم می کند این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ارز صادر کنندگان می تواند بازار را به نرخ تعادلی برساند و این نرخ تعادل و با ثبات ، التهاب و نگرانی های ارزی را از بازار دور می کند. اگر بتوانیم التهاب را از بازار دور کنیم و آرامش را به بازار بیاوریم، تقاضای ارز برای حفظ ارزش دارایی از بازار ارز خارج می شود و در مرحله بعدی به آرامش بیشتر بازار کمک می کند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24