Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در شرایطی که نوسانات ارزی تاثیرات منفی در اقتصاد کشور گذاشته و بازارهای کالایی نیز متاثر از رشد بهای ارز ملتهب شده است، انتقاد برخی افراد از بورس کالا که از شفاف ترین نهادهای اقتصادی کشور است، امری طبیعی است و جای تعجب ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس؛ مخالفت رانتخواران با بورس کالا طبیعی است

بورس24 : حسین نیازآذری، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان مطلب فوق گفت: عمده مشکلات فعلی کشور از نبود شفافیت ایجاد شده است، از این رو در حوزه بازار کالاها هرچه عرضه ها و معاملات را به سمت بورس هدایت کنیم، در راستای شفافیت قدم برداشته ایم و از سوء استفاده عده ای رانتخوار از شرایط خاص اقتصادی کشور جلوگیری می کنیم.

نیازآذری بیان کرد: بورس کالا بهترین مکان برای انجام مبادلات کالایی و آگاهی بخشی به جامعه است و می تواند دقیق ترین اطلاعات را در خصوص بازارهای مختلف و همچنین مسوولان سیاست گذار قرار دهد. چراکه در بورس اطلاعات گسترده ای شامل قیمت ها، حجم عرضه و تقاضا و میزان معاملات قابل ارایه است و وجود همین اطلاعات در بورس، شفافیت ها را در اقتصاد افزایش می دهد.

این نماینده مجلس معقتد است که ریشه التهابات و نوسانات قیمتی در اوضاع کلان اقتصادی و سیاسی خلاصه می شود و ریسک سیستماتیک ناشی از آن قابل ارزیابی و سنجش نیست. حال آنکه در همین شرایط پر ریسک نیز اگر مبادلات کالاها در فضایی غیر شفاف انجام شد، فسادهای عظیم و تشدید التهاب ها به وجود می آمد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس معتقد است، وقتی در بورس کالا آمارها برای همگان شفاف است، یعنی مسوولان می توانند نسبت به تنظیم و اصلاح روند ها اقدام کنند براین اساس برخی گروه های خاص همواره با شفافیت و عرضه کالاها در بورس مشکل دارند.

نیازآذری افزود: لازم است مسوولان با تصمیم گیری درست در روند معاملات بورس کالا، اعتماد صنایع را جلب کنند تا در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد توسعه تولید با وجود تحریم ها باشیم.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: با نگاهی به کارنامه چندین ساله بورس کالا مشاهده می کنیم که شفافیت و رقابت، ارمغان این بورس برای اقتصاد کشور بوده اما امروز به بهانه التهاب های ارزی که همه اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده، عده ای سعی در تخریب بورس کالا دارند که نیت این افراد جز بهره مندی را رانت در فضای غیر شفاف اقتصادی نیست.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24